пятница, 30 марта 2018 г.

Цікавий досвід:


Владислав Качур, один з кращих вчителів України: ексклюзивно про форум освіти у Дубаї Вінничанин Владислав Качур став учасником першої української офіційної делегації у межах проекту «Освітній десант» від ГС «Освіторія», що відвідала форум Global Education And Skills Forum (Всесвітній форум освіти та навичок) у Дубаї 17-19 березня 

Владислав Качур, один з кращих вчителів України: ексклюзивно про форум освіти у Дубаї


Влад потрапив у п’ятірку найкращих вчителів України премії Global Tescher Prize і виграв поїздку на Форум. У Дубаї приїхало біля 2000 учасників, серед них були і нобелівський лауреат, і відомі актори й спортсмени, і політики Ніколя Саркозі і Тоні Блер. Учителі з України жили у 4-зірковому готелі, а форум проводився у іншому готелі «Атлантіс», що є візитівкою Дубаї. Що стосується їжі, то Владу найбільше сподобалися смачні креветки на грилі, а деякі екзотічні фрукти він вперше спробував саме у Дубаї. 


Варто відвідати Курс "Бізнес-комунікації для старшокласників" Владислав серед найкращих вчителів світу Програма заходу була дуже насичена, діяли 20 різних майданчиків, де постійно щось відбувалося, навіть очі розбігалися. День 1. Про навички людини 2030 року, курячі яйця і чіпи на бейджах Владу запам’ятався момент, коли зібралися знаменитості із бізнес-сфери, що обговорювали хвилю новацій, яка чекатиме на нас. Вінничанин отримав можливість поїхати на Форум завдяки тому, що потрапив у Тор-5 кращих вчителів України —  А навичка підприємництва розвивається у дітей тоді, коли батьки дають простір для експерименту, — сказав Владислав. — Наприклад, дитина побачила курячі яйця і починає гратися, тато з мамою просять не чіпати. А ви дайте дитині погратися, нехай вона розіб’є яйце, це й буде експериментальне навчання, діти мають опредмечувати цей світ і не треба їм забороняти. 

Треба давати дітям простір для експерименту Учасники скачали спеціальний мобільний додаток Форуму, що давав їм змогу моніторити інформацію про спікерів та теми, з якими вони виступали. Також у всіх були бейджики і датчики, які зчитували інформацію. Тобто, щоб отримати чиїсь контакти, потрібно підійти до людини і за допомогою чіпу на бейджику зчитати інформацію про нового знайомого, вся інформація одразу відправляється на електронну пошту. —  Я багато «наклікав»  нових знайомств, познайомився з професором психології з Оксфорду, громадськими активістами з Нігерії, які хочуть співпрацювати з Україною, також тепер маю знайомих з Лівану, Арабських Еміратів, Німеччини, Аргентини, —  розповів Владислав. — Можливо, будемо запускати цікаві проекти. Вчитель згадав також і брифінг «Які навички будуть необхідні у 2030 році на робочих місцях». Це швидкість мислення, вміння адаптовуватись, критичне мислення, колаборація (співпраця — авт.), ініціатива, комунікація, аналіз та доступ до інформації, уява, допитливість. —  Велику роль буде грати у майбутньому емпатія, тому роботи ніколи не замінять професію вчителя, —  сказав Владислав. День 2. Незвичайні майстер-класи і церемонія нагородження Ввечері відбувалась церемонія нагородження. А перед тим українські учителі відвідали сесію з Ніколя Саркозі, який вразив своєю харизмою і вмінням говорити публічно. Він сказав, що навчався у простій школі, але керував тими, хто закінчував найелітарніші заклади. Ніколя Саркозі вважає, що не можна учителя змусити повірити у себе, якщо у нього не має відповідного статусу. Статус має підніматися, і тоді вчитель буде мотивований. Влад у складі української делегації на Форумі Владислав відвідав майстер-класи, які проводили вчителі з Тор-10 світових фіналістів. Запам’ятався йому бельгієць, що запустив великий проект, який допомагає табору біженців у Кенії: дітей з табору забезпечили лептопами і Інтернетом і вони отримують освіту через Skype. А ще Влад згадав лекцію про інклюзивну освіту, яку проводив Родріго Мендес - засновник та голова Інституту Родріго Мендеса. Пан Мендес, незважаючи на те, що прикутий до візка, активно займається науковою та дослідницькою діяльністю і вбачає своєю місією забезпечити кожну дитину з вадами гідною освітою. Бразілієць займається розробкою приладу, яким можна керувати силою думки. Це дозволить виконувати певні речі людям з проблемами опорно-рухового апарату. Усі спікери, за словами вінничанина, є глобальними громадянами світу, що дивляться у планетарних масштабах. Ось він — учительський Оскар! Перемогла і отримала 1 мільйон доларів викладач мистецтва із Лондона Андріа Зафіраку, що вивчила на базовому рівні 35 мов, аби краще спілкуватися із своїми учнями. За результатами проведення національного етапу Global Teacher Prize, організаторів з України було визнано найкращими серед 46 країн. Це пояснюється значним впливом, який мав цей конкурс на країну та суспільство в цілому: кожен 6-й українець змінив свою думку про вчителя. Вперше у списку топ-100 найвпливовіших людей країни опинився вчитель, а у грудні 2017 56% українців зазначили, що вважають професію вчителя важливою. На церемонії стався цікавий курйоз. До Владислава підійшли місцеві журналісти і вирішили, що вінничанин потрапив у Тор-10 вчителів світу, коли чоловік відповів «ні, я з Тор-5 України», журналісти все одно сказали, що хочуть взяти у нього інтерв’ю для телебачення. День 3. Які школи у Дубаї? Владислав розповів про мультинаціональну приватну школу The Apple International School, яка сподобалася домашньою атмосферою. Навчання там коштує 2000 доларів на рік. —  У цій школі навчаються діти з різних куточків світу, адже Дубай — це місто-транзит, — розповідає Владислав. — Школу ще називають школою щастя і радості. На високому рівні там ціннісне виховання, любов до природи, до держави. «З усіма нашими відмінностями ми складаємо абсолютно ідеальний пазл», —  написано на дверях одного с класів. У коридорах багато різних куточків для творчості. У класі не більше 20-25 учнів, у вчителя є асистент. —  Я був на уроці математики у 1 класі, діти вивчали множення на 4, —  сказав вчитель. — У школу, до речі, там йдуть у 5-6 років. Також Владислав бачив там куточки з підписом «чи можеш ти назвати книжку, яку нещодавно прочитав?»   У класі немає парт - є 4 круглих столи, а також саморобні стенди про те, що діти засвоїли з різних предметів. —  Мені сподобалась система заохочення учнів початкової школи за допомогою системи карток досягень. Учні класу отримують картки за опановування певних знань та вмінь. Наприклад, при проходженні теми уроку, учитель вручає учням картки, на яких зазначені засвоєні вміння. Наприклад, «я вмію рахувати до 10», «я можу розпізнати двовимірні фігури» тощо —  сказав педагог. —  Усі картки досягнень вивішуються на стенді із фотографіями учнів. Кожна дитина може підійти і подивитися на свою колекцію карток. Звісно, це підвищує мотивацію, адже кожний учень намагається отримати якомога більше таких карток.




 Система заохочення дітей 


Діти із задоволенням спілкувалися з українськими вчителями Багато уваги приділяється рефлексії. Діти, заходять у клас і вкладають зроблену своїми руками зірочку чи квіточку у спеціальну нішу на стенді. Над дошкою написані ключові цінності —  віра, довіра, піклування, старанність. У кожному класі є ключик, діти працюють над якоюсь ключовою цінністю. Наприклад, у класі хтось когось образив, то пишуть, що сьогодні працюємо над цінністю «поважати один одного». І потім ця тема проходить червоною лінію і може бути темою тижня. У школі багато чого зроблено своїми руками У кожному класі є скринька вдячності, дітки пишуть на аркушах, за що вони хочуть подякувати вчителям, однокласникам, батькам. У школі створили невелику локацію, де з дітьми вирощують рослини, спостерігають і доглядають за ними. Діти доглядать за рослинами —  Ще мене вразило, що будь-якої миті хтось з адміністрації може перевірити, як дитина засвоїла тему уроку, підійти до учня, сісти разом з дитиною і запитати «чому ти навчився сьогодні на уроці», — продовжив Владислав. — Саме приміщення наповнене проектам, які створили діти. Тут вони досліджували, як росте дерево а там —  як розвивається метелик.
 Є у школі і клас з інклюзивною освітою і девізом «Ми були народження для того, щоб розцвітати і квітнути». Клас інклюзивної освіти Кожен день тижня має свою назву, понеділок —  день роздумів, вівторок — день роботи в групах, середа — день вмінь ставити питання і так далі. 


Вінничанина зацікавила практика проходження «інтернатури» у батьків, тобто батьки мають навчити дітей якійсь навичці, і діти роблять проект про це. Наприклад, когось мама вчила шити, або тато вчив приймати дзвінки у офісі і писати електронні листи. 


Коридор школи у Дубаї Другий заклад, який відвідали українські вчителі —  Дубайська американська академія GEMS. Її засновником є Санні Варкі, міліардер, який також заснував і «вчительський Оскар» Global Teacher Prize. —  Школа вразила своїми масштабами. Освіта там коштує 20 тисяч доларів молодша школа на рік, 40 тисяч доларів — вища, — сказав Владислав. — Там все найвищому рівні, навіть паркур викладають і роботи, з якими можна спілкуватись. Можна у нього про щось запитати, і він відповідатиме. Але ми його поставили у глухий кут, коли запитали, чи можете нам допомогти.


 А ще там величезне футбольне поле, актова зала на 600 чоловік з професійною апаратурою, шафки з кодом замість ключа, бігова доріжка по периметру всередині приміщення. Дітей у тій школі готують до 22 століття.  «Мене вразили школи у Дубаї» 


В останній день учасникам зробили прощальний вечір, і вони мали змогу насолодитися їжею і видом на Дубайський фонтан. Дубай вразив чистотою, дорогами, пересувалися на таксі. —  У країні суворі закони. Вони не продають свою ідентичність і зберігають її.  Вони поважають себе, люблять свою країну і відчувають себе там справжніми господарями. У цьому аспекті, нам потрібно брати з них приклад, —  сказав Влад.

Комментариев нет:

Отправить комментарий