Технології:
ЯК ЗРОБИТИ ОСВІТУ НЕ НУДНОЮ І ЕФЕКТИВНОЮ: 20 ПОРАД ДЛЯ ВИКЛАДАЧІВ
- 1.Ефективний процес навчання залежить не від матеріалу, а від того, яким саме чином цей матеріал подається.
- 2.Якщо людина знає, що робити, але чомусь не вживає дій, значить, у нього недостатньо мотивації.
- 3.Те, як ви конструюєте процес навчання, може вплинути на поведінку учнів. Нещодавно було проведено дослідження, в рамках якого учасники отримали списки завдань.
- Єдине, що відрізняло два види списків, – шрифт. Треба було визначити ступінь складності завдань. Завдання, викладені більш простим шрифтом, були класифіковані учасниками як легші. А група, якій довелося розбирати більш складний для читання шрифт, відповідно, оцінила завдання як трудомісткі.
- 4.Дайте слухачеві можливість побути викладачем. Слухачі з внутрішньою мотивацією, звичайно, будуть багато вчитися самі, але вони отримають ще більше користі, якщо поділяться своїми знаннями. У процесі інші слухачі також зможуть знайти собі застосування, а вам не доведеться бути єдиним джерелом інформації та енергії.
- 5.Зміни – це процес, а не подія. Не варто чекати змін відразу ж після першого пояснення.
- 6.Тимчасові невдачі і роздратування – частина процесу.
- 7.Виділіть час для того, щоб слухачі працювали над своїми власними завданнями. Звичайно, у вас можуть бути якісь стандартні вправи або завдання, які обов’язкові для всіх, але прогрес виявиться набагато відчутніше, якщо слухачі зможуть працювати над завданнями, які значимі для них.
- 8.Не змушуйте їх ненавидіти вас. Не перетворюйте процес навчання в “обязаловку”. Правда. Не треба. Це означає, що не потрібно змушувати слухачів відсиджувати від початку до кінця заняття, яке їм насправді не дуже потрібно, – якісь частини курсу можна пропонувати на вибір або для домашнього вивчення.
- 9.Уникайте розлогих пояснень і міркувань. Можливо, теорія здається вам приголомшливо цікавою, але слухачі із зовнішньою мотивацією швидше віддадуть перевагу повіситись, ніж всього цього слухати. Робіть вибір на користь конкретних прикладів і завдань, які безпосередньо пов’язані з життєвими ситуаціями.
- 10.Пам’ятайте, що коли я кажу «цікава», то маю на увазі «цікава для слухачів».
- 11.Задавайте цікаві запитання. Якщо на питання, яке ви задаєте, відповісти можна за допомогою Google, то до категорії цікавих його віднести не можна. По-справжньому цікаві питання вимагають від слухача інтерпретації або застосування отриманої інформації, а не просто її вилучення з пам’яті. Питання на знання матеріалу ніколи не були особливо захоплюючим завданням, але в нинішній вік інформації і технологій вони перетворюються на порожню витрату часу.
- 12.Спробуйте заінтригувати слухачів. Чи можете ви придумати якусь таємницю, яку потрібно розгадати? Цікаво подати інформацію? Почати заняття з природознавства з питань, наприклад: «Чому у Сатурна є кільця? І чому ні в однієї іншої планети в Сонячній системі їх немає? »
- 13.Якщо слухачі бачать, що інші занурені в матеріал, або якщо група учнів знає, що попередні слухачі цілком впоралися, то ймовірність того, що вони самі будуть встигати, вища.
- 14.Задавайте питання. Набагато складніше «відключитися», якщо доводиться думати над відповіддю.
- 15.Додайте різноманітності. Чергуйте презентації, вправи, види медіа.
- 16.Контекст, контекст і ще раз контекст. У процесі навчання корисно створювати контекстуальні зачіпки, які дозволять слухачам краще запам’ятати матеріал.
- 17.Розкажіть історію. Слухачі на диво добре запам’ятовують цікаві історії, особливо ті, що викликали у них сильні емоції.
- 18.Завжди намагайтеся пробувати в процесі викладання щось нове.
- 19.Жартуйте!
- 20.Нагороджуйте. Дослідження, в ході яких учасники отримували очікувані і несподівані нагороди, показали, що активність у структурах мозку, відповідальних за передчуття і реакцію на заохочення, вище, якщо нагорода буде несподіваною. Тобто реакція на несподівану нагороду набагато сильніша, ніж на ту, про яку людина вже знає.
Комментариев нет:
Отправить комментарий