Інноваційні технології
СТОРІТЕЛЛІНГ У презентації: 6 ІНСТРУМЕНТІВ POWERPOINT
Цього літа я прочитав книгу «Sapiens. Коротка історія людства ». У першому розділі автор розповідає про еволюцію людини і фактори, які допомогли нам стати тими, ким ми є зараз. Один з них - вміння розповідати історії і пліткувати. Це вікова традиція, що передається поколіннями.
Згодом нічого не змінилося, тільки на зміну вогнищ прийшов телевізор або проектор, а мистецтво розповідати історії - сторітеллінг - так і залишилося ефективним інструментом продажів і переконання.
Чому ж ми можемо годинами слухати історії, базікати з друзями, переказувати почуте про невідомих людей, але нам складно висидіти 30 хвилин на презентації c цифрами і аналітикою?
Вчені провели дослідження: показували людям звичайну презентацію без історій, а потім презентацію з історіями. І зробили висновок: коли люди слухають стандартну презентацію або нудну лекцію, стимулюється лише одна зона мозку в лівій півкулі - її ще називають центр Брока, який відповідає за мову і логіку.
Коли презентація подається у вигляді історії, посилено працюють обидві півкулі, а в правому виникають яскраві образи. Чим більше залучений людина, тим краще він запам'ятовує і засвоює.
Розберемося, як створити на ваших слайдах і в виступах цікаву історію, яка допоможе досягти мети
Переваги презентації з історією
1. Довіра
Історія пов'язує спікера з аудиторією. Створюється враження, що ви впускаєте глядача в свій світ і відкриваєтеся перед ним, а він натомість дарує вам трохи свого довіри - такого цінного ресурсу для виступаючого. Історія - найшвидший шлях від незнайомця до одного.
2. Увага
Це те, з чим доводиться працювати постійно - утримувати увагу аудиторії.
Дослідник з університету Вашингтона Дон Мадіна проаналізував безліч презентацій і виявив закономірність.
Незалежно від того, наскільки ви крутий спікер, через 10 хвилин увагу аудиторії починає розсіюватися.
Вона втрачає концентрацію і засвоює матеріал гірше.
Всі виступи генерального директора Apple Тіма Кука тривають рівно 10 хвилин, потім йде невелика перерва на показ слайдів, або він запрошує іншого доповідача, або використовує інші методи, щоб переключити увагу слухачів і сконцентрувати його на іншому об'єкті.
Подивіться це відео. У ньому розказана історія однієї людини. Вона непроста, терниста. З радістю і сумом. З тим, що було і що стало. Одне я можу сказати точно: вона викликає у вас емоції. Хороші чи погані - не настільки важливо. Ви співпереживаєте, і це цінно.
4. Засвоєння
Одного разу я був на тренінгу по поліпшенню пам'яті. Лектор відкрив дашборда і попросив нас назвати 20 будь-яких предметів. Аудиторія називала абсолютно різні предмети, без логіки. Він їх записав на фліпчарті. Зайшов хлопець і хвилин 5 дивився на цей фліпчарт, а потім послідовно почав називати всі ці предмети.
Потім завдання ускладнилося: потрібно було перерахувати предмети врозкид. Я був здивований. Як? Як він це їх запам'ятав? Все просто: він створив історію. «Слон сидить на шафі і дивиться на ванну» - приблизно так цей набір з 20 слів виглядав в його голові.
У своїй книзі Джошуа Фоер розповідає про чемпіонів пам'яті, які можуть запам'ятати випадково перемішані колоди гральних карт менше ніж за хвилину. Ви напевно вже здогадалися, в чому їх секрет. Вони розповідають собі історії, пов'язуючи їх з картами, які намагаються запам'ятати. Тому що людський мозок створений для розповідання історій.
Чим більше речей ви зможете зв'язати в єдину історію, тим легше згадайте їх потім.
5. Дія
Класно розказані історії спонукають до дії, покупці і продажу.
Бренди розповідають свої історії споживачам: є зовсім банальні приклади, але вони реально працюють.
Кожен хоча б раз бачив рекламу телемагазину. І ця історія про матрац і сім'ю, яка мучиться на дивані без нього, погано спить і псує здоров'я, реально продає. У цьому загадка і магія історій.
Ми розібралися з перевагами, давайте поговоримо про структуру і процесі творення історії.
Комментариев нет:
Отправить комментарий