ІННОВАЦІЙНІ ОСВІТНІ
ТЕХНОЛОГІЇ
Зробімо навчання
цікавим: 7 ідей нестандартних уроків
На сьогодні пошук нових форм і прийомів організації
навчання школярів – справжня необхідність. У процесі створення нової форми
навчання – нетипового уроку або окремих його елементів, учителю потрібно відійти
від звичних шаблонів, придумати та запропонувати нові варіанти отримання знань,
які зацікавили б учнів, привернули б їхню увагу, активізували діяльність,
змусили мислити, шукати, діяти та приймати важливі рішення.
Як це краще зробити? Які формати нестандартних уроків
стануть для учнів цікавими та пізнавальними? Ми підготували для вас добірку
ідей нетипових занять, які зручно впроваджувати як очно, так і на дистанційці.
1.
Вікторина. Проводиться на етапі перевірки практичних і теоретичних знань школярів.
Вікторини можуть бути як класичними (запитання-відповідь), так і розроблені за
аналогом популярних телевізійних змагань «Найрозумніший», «Що? Де? Коли?»,
«Брейнринг» або «Хто хоче стати мільйонером (для учнів – «відмінником»)?»
2.
Урок-КВК. Проводиться у формі змагань між командами. Етапами уроку є завдання для
команд: розминка (форму роботи обирає вчитель), практичні завдання та змагання
між капітанами.
3.
Урок-казка. Такий нетрадиційний урок доречно проводити на етапі узагальнення вивченого
матеріалу. За основу можна взяти казки будь-яких письменників. Як і в казках,
на такому занятті мають бути позитивні та негативні герої. Обов'язково має бути
розв'язка: проблемне питання, незвичайна ситуація чи загадка.
4.
Урок риторики. Ключове завдання такого виду занять – навчити дітей доводити свою точку
зору за допомогою доказів. Основні вміння, які розвиваються при цьому: вміння
слухати і чути та вміння ясно і чітко висловлювати свої думки.
5.
Урок-подорож. Урок проводиться у формі уявної подорожі. Етапами такого заняття є зупинки
на шляху проходження. Екскурсоводом (інструктором) може бути вчитель, або
заздалегідь підготовлений учень. Учням пропонується маршрутний лист із
завданнями за темою уроку, потім діти обирають уявний транспорт, обладнання,
одяг – усе, що необхідно для подорожі.
6.
Урок-зустріч. На урок такого типу запрошується письменник, учений, ветеран, мандрівник,
лікар чи інші фахівці. Вибір гостя залежить від того, яку тему вивчають учні та
з якої навчальної дисципліни. Учні напередодні зустрічі з гостем мають
підготувати запитання, які їх цікавлять найбільше.
7.
Урок-конференція. Такий тип уроку найбільш затребуваний у старших класах. Дітям заздалегідь
повідомляється тема конференції, клас об'єднується у групи, кожна з яких
отримує тему для підготовки доповіді з мультимедійною презентацією для
наочності.
Комментариев нет:
Отправить комментарий