понедельник, 23 ноября 2020 г.

ІННОВАЦІЙНІ ОСВІТНІ ТЕХНОЛОГІЇ

 

ІННОВАЦІЙНІ ОСВІТНІ ТЕХНОЛОГІЇ

Створення власного навчального посібника: етапи та основні запитання

Власний навчальний посібник дарує безліч переваг, але скільки часу ви витратите на роботу над ним? Розібратися в цьому непростому питанні допомогла Катерина Суховєєнко під час вебінару «Працюємо за будь-яких умов: як вчителю створити власний навчальний посібник».

Чому варто зробити власний посібник?

Визначитися з метою та причинами будь-якої роботи перед тим, як її почати – безпрограшний варіант. Тільки так можна довести справу до кінця!

Можливість задовольнити потреби вчителя та учнів. Чи хотіли ви подати тему інакше: не так, як у підручнику? Розбавити суцільний текст, додати творчих вправ, урізноманітнити навчання іграми… Погодьтеся, це і є мрія кожного школяра та педагога!

Економія часу та грошей. Нам не завжди подобаються підручники та посібники експертів і колег-учителів. То чи варто витрачати на них час та кошти, якщо є альтернатива?

Легкість у використанні як при традиційному, так і при дистанційному навчанні. Дистанційне навчання займає багато часу! Щоб полегшити спільну роботу можна використовувати власний друкований збірник із електронним варіантом. Його можна використовувати як у класі, так і вдома.

Який тип посібника обрати?

Теоретичні довідники: містять суто теорію.

Збірники вправ: містять практичні завдання.

Тематичні: поєднують теоретичний матеріал та вправи.

Узагальнені: за семестр, за рік, підготовка до ЗНО чи ДПА.

Етапи укладання збірника

Створення збірника – довга і копітка робота, яку просто необхідно розбити на декілька етапів.

Сформулювати мету роботи. Важливо відповісти на запитання: «Навіщо я це роблю?». Від цього залежатиме, якими технічними засобами варто користуватися та яку форму вибрати (суцільний текст або вправи тощо).

Обрати теми. На цьому етапі слід сформулювати теми, які хочеться висвітлити у збірнику. Це – основа змісту вашого майбутнього посібника. При цьому зміст має бути чітко структурованим, щоб мінімізувати час подальшої роботи.

Визначити джерела інформації. І не забути їх вказати у списку літератури або посиланнях!

Продумати форму викладу матеріалу. Загалом обсяг залежить від того, чи будете ви друкувати збірник власним коштом. Якщо так, то краще скоротити обсяг матеріалу. Плануєте суто електронний збірник? Тоді обсяг матеріалу немає значення. Але зауважте, що діти найкраще сприймають таблиці, схеми тощо.

Популярні запитання

Скільки вправ на кожну тему? Кількість вправ залишається на ваш розсуд, але краще зробити більше, ніж менше! І варто пам’ятати, що це слід продумати завчасно.

Який обсяг вправ? Зауважте, що у класі завжди знайдуться діти, які виконують завдання набагато швидше. Саме тому заздалегідь заплануйте обсяг вправ «про запас».

Чи будуть відповіді? Це залежить від мети збірника. Плануєте використовувати розробку тільки на власних заняттях? Тоді вказувати відповіді не обов’язково. Але якщо ваша мета – поширювати збірник серед колег або на широку аудиторію, є сенс зазначити відповіді.

Як не порушити авторське право? Де брати матеріал?

Беріть інформацію з відкритих джерел (Вікіпедія, тести ЗНО минулих років тощо).

Підбирайте приклади самостійно.

Залучайте учнів.

Хочете дізнатися більше? Радимо переглянути вебінар Катерини Суховєєнко.

Посилання: https://naurok.com.ua/post/stvorennya-vlasnogo-navchalnogo-posibnika-etapi-ta-osnovni-zapitannya?fbclid=IwAR2l2eZBI1QLS32vpbLlZoL9G6J9vGQOmvaXvf55kZho_pv25dugoSlqHyQ

Комментариев нет:

Отправить комментарий