пятница, 16 февраля 2018 г.

Пізнай себе:
Що таке теорія поколінь і до якого з поколінь відносетесь ви?

У 1991 році американськими вченими Нейлом Хоув (Neil Howe) і Вільямом Штраусом (William Strauss) була створена теорія поколінь. Відповідно до неї, кожні 20-25 років народжується нове покоління людей, що мають риси характеру, звички і особливості, які виділяють їх на тлі всіх інших і потім повторюються у майбутніх поколінь.

Детально вивчивши роботу вчених, AdMe.ru готовий розповісти про останні 4 покоління, з якими ми часто стикаємося сьогодні.

Хоув і Штраус дали назву і склали характеристику для кожного з поколінь починаючи аж із 1433 року. Однак нас цікавлять представники останніх чотирьох поколінь, яких ми часто зустрічаємо сьогодні і яких цілком можна вмістити в одну умовну сім'ю: наймолодший - Ваня (покоління Z), його старша сестра (покоління Y), папа Вані (покоління X) і бабуся (покоління «Бебі-бумери»). Розповімо про кожного докладніше

Покоління «Бебі-бумери»
Дати народження: з 1943 до 1963 р

Бабусі - 72 роки. Декілька разів на тиждень вона ходить в басейн, відвідує салони спа, пече неймовірно смачні пироги, відчуває себе енергійною і здоровою.

Покоління бабусі називається «Бебі-бумери». Таку назву воно отримало через післявоєнного сплеску народжуваності. У представників цього покоління високий рівень патріотизму. Ці люди - оптимісти, їм притаманний командний дух і колективізм. Для них важливо допомагати один одному, працювати разом і спільно.

Вони вміють робити практично будь-яку ручну роботу: відмінно готують, шиють, ловлять рибу, освічені і досвідчені в багатьох науках. Багато з «бумерів» активні, ходять у фітнес-центри, освоюють гаджети і подорожують. А ще вони, повторимо, відрізняються завидною здоров'ям і енергійністю.

покоління Х
Дати народження: з 1963 до 1984 р

Папі - 47 років. Він працює у відомій будівельній фірмі вже більше 20 років. Починав з найнижчої посади, а тепер займає пост заступника директора. Працьовитий, відповідальний, а всю складну роботу любить виконувати сам.

Папа Вані - яскравий представник покоління X. Покоління одинаків, націлених на наполегливу роботу і особистий успіх. Це люди, які з дитинства привчалися до самостійності: самі робили уроки, збиралися в школу, готували собі обід і виконували більшість справ без сторонньої допомоги.

Люди покоління Х, як правило, відрізняються глобальної інформованістю, технічної підкованістю і самостійністю практично у всьому. Найчастіше вони вважають за краще по 30-40 років працювати в одній і тій же організації, накопичуючи досвід і піднімаючись з найнижчому щаблі до начальників і директорів.

Покоління Y (або покоління «Міленіум»)
Дати народження: з 1984 до 2004 р.

Старшій сестрі Вані - 23 роки. Навчається за кордоном, у неї тисячі фоловерів на Facebook, часто відвідує з друзями нові кафе, вечірки і творчі виставки. Вона - представник покоління Y, або мілленіал.

Мілленіали - люди, яких часто називають «поколінням соціальних мереж». Зовнішнє середовище навколо них змінювалася неймовірно швидко, тому мілленіали не схожі на своїх батьків. Престижна робота і кар'єрний ріст не для них. Вони не готові працювати на одну компанію багато років, вважають за краще гнучкий графік і негайне винагороду за виконану роботу.

Як правило, це енергійні люди, які легко пристосовуються, вміють виконувати роботу в величезних обсягах, постійно прагнуть до нових знань і розвитку. Вони розуміють, що час рухається швидко, тому не хочуть бути вузьким фахівцем, а розвиваються в різних сферах одночасно.

покоління Z
Дати народження: з 2004 р по сьогоднішній день

Самому Вані - 15 років. Він юзает всі можливі гаджети. Знає все про тренди, інтернет і віртуальну реальність. У майбутньому хоче стати розробником комп'ютерних ігор.

Він - представник останнього на сьогоднішній день покоління Z. Це діти, які не просто виросли з інтернетом, а народилися з аккаунтом в Instagram і вже не уявляють собі життя без цифрових технологій. Вони не звикли до фізичної праці і не звикли розбиратися, як це влаштовано. Зациклені на самовираженні і саморозвитку.

Люди покоління Z мають вбудований імунітет до реклами, тому що звикли до неї з дитинства. Вони не поклоняються брендам. Для них важливо, щоб товар був екологічним і, головне, корисним, який буде розвивати їх як особистість.

Як любить повторювати сам Ваня, «скоро буде так, що всі речі, аж до вхідного килимка, розумні, а тупий в будинку тільки ти». І в чомусь він має рацію. Грань між реальною і віртуальною життями для нового покоління майже стерта.

Яке покоління буде після покоління Z?

Насправді говорити про це поки рано, адже до сих пір незрозуміло, яким виросте останнє покоління. Хоча дещо соціологи припустити можуть.

Покоління Z вже перевершує в швидкості і розумовому розвитку попереднє покоління. Люди цього покоління швидше навчаються, краще взаємодіють з технологіями і освоюють нові навички.

Швидкість розвитку технологій зростає, тому можна лише припустити, що наступне покоління буде ще розумнішими, стане швидше адаптуватися і вже повністю позбудеться від всіх расових, етнічних, гендерних та інших стереотипів у всіх сферах життя.

До якого покоління відносите себе ви? Які особливості та недоліки є тільки у вашого покоління?

Комментариев нет:

Отправить комментарий