вторник, 1 июня 2021 г.

ОСВІТА UA:


«Держава має забезпечити кілька важливих умов для успішного освітнього процесу в Україні. Перше - це інфраструктура. Починаючи з 2019 року, в рамках програми «Велике будівництво» ми зробили понад 150 шкіл та 100 садочків по всій країні. А до кінця року в планах збільшити цю цифру до 200. Важливими напрямками нашої роботи є забезпечення швидкісним Інтернетом та комфортними шкільними автобусами школи сільської місцевості. Мова також про державні програми з відродження професійно-технічної освіти та розбудови гуртожитків для наших студентів. Якісна освітня інфраструктура - це сучасні аудиторії, спортивні майданчики, басейни, їдальні та лабораторії. Вони об'єднані довкола головного принципу - доступний, безпечний та безбар'єрний освітній простір», - говорить Володимир Зеленський.
Він також розповів про важливість кадрового потенціалу.
«Друга важлива умова - це кадровий потенціал. Працівники освіти та науки повинні мати високий рівень кваліфікації, хорошу мотивацію, гідні умови роботи та оплати. А також можливості для розвитку та особистісного зростання. Цього року ми підвищили заробітні плати нашим освітянам, але зупинятися на цьому не можна. Ми повинні знаходити нові механізми та кошти для того, щоб вони відчували престижність своєї професії», - розповів Володимир Зеленський.



У МОН планують створити єдину освітню екосистему

Розроблений Міністерством освіти і науки проєкт Стратегії цифрової трансформації освіти і науки націлений на те, щоб створити єдину освітню екосистему.

Про це під час Всеукраїнського форуму «Україна 30. Освіта і наука» заявив заступник міністра освіти і науки з питань цифрового розвитку Артур Селецький.

За його словами, стратегія цифрової трансформації освіти і науки націлена на те, щоб створити єдину освітню екосистему, яка допоможе здобувачам освіти та педагогічним працівникам розвиватись, опановувати цифрові компетентності й мати постійний доступ до якісного цифрового контенту.

«Спираючись на існуючі проблеми, ми розробили проєкт Концепції, який визначає стратегічні напрями цифрового розвитку та цифрової трансформації освіти і науки», – зазначив Селецький.

Він наголосив, що першою метою проєкту стратегії є створення цифрового освітнього середовища, зокрема – забезпечення шкіл комп'ютерною технікою та широкосмуговим доступом до Інтернету.

Для цього спільно з Міністерством цифрової трансформації МОН уже забезпечує Інтернетом заклади освіти по всій Україні.

Окрім того, Мінцифрою виділено 500 млн грн на проведення Інтернету до 3 000 населених пунктів і, відповідно, закладів освіти в них. Також виділено 980 млн грн на забезпечення комп'ютерною технікою вчителів, що допоможе, зокрема, якісно проводити дистанційне навчання.

Друга мета проєкту стратегії трансформації освіти і науки – цифрові компетентності. Для цього спільно з партнерами Google та Microsoft уже було проведено низку навчань, тренінгів для вчителів. У планах МОН – зробити таке навчання постійним. Також розроблятиметься типова програма підвищення кваліфікації педагогічних працівників з цифрової компетентності.

Третьою метою проєкту стратегії є сучасний зміст освіти. Зокрема, для цього МОН продовжує розвивати платформу «Всеукраїнська школа онлайн».


РУСЛАН ГУРАК: УКРАЇНСЬКА СИСТЕМА ОСВІТИ МАЄ ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ВЕКТОР РОЗВИТКУ

Якість системи української освіти залежить від її спроможності забезпечити молодь навичками та компетентностями, необхідними для її особистісного розвитку, інтеграції в суспільство та зайнятості на ринку праці. На цьому наголосив Руслан ГУРАК, Голова Державної служби якості освіти України, під час першої сесії «Українська освіта і наука в світовому вимірі» на Всеукраїнському форумі «Україна 30. Освіта і наука», що проходив 31 травня 2021 року.
За його словами, європейський досвід з питань забезпечення якості освіти дав поштовх Україні до трансформації освітньої системи і створення власних унікальних інструментів підвищення якості освіти. Передусім змінилися підходи до процесу оцінювання й формування культури якості освіти.
Руслан ГУРАК підкреслив, що стратегічні пріоритети, визначені Резолюцією Ради ЄС в галузі освіти та професійної підготовки щодо Європейського освітнього простору та поза ним від 18 лютого 2021 року, повністю співпадають з напрямами України.
Українська система освіти має вже певні здобутки і напрацювання у сфері забезпечення якості освіти. Зокрема, з 1 вересня п. р. школи отримають можливість проводити самооцінювання освітніх процесів через використання софт-системи і працювати над вдосконаленням внутрішньої системи забезпечення якості освіти, не чекаючи зовнішнього оцінювання.
Разом з тим, Голова Служби зауважив, що наразі перед українською системою освіти стоїть низка викликів. Починаючи від практик управління якістю до посилення автономії закладів та створення нових можливостей для професійного розвитку вчителів.
Довідково: Всеукраїнський форум «Україна 30» створений за ініціативи Президента України Володимира ЗЕЛЕНСЬКОГО задля актуалізації критично важливих для українського суспільства питань.
Завданнями форуму «Освіта і наука» є дискусія з наступних питань:

  • загальносвітові тренди розвитку освіти і науки
  • місце української освіти і науки у світовому вимірі;
  • інновації в освіті і науці
  • створення умов для отримання освіти в галузі новітніх технологій;
  • цифровізація освіти і науки;
  • розвиток науки та дослідницької роботи у вищих навчальних закладах;
  • державна підтримка та заохочення молодих учених.


 

Комментариев нет:

Отправить комментарий