ВСЕОСВІТА
«Правильне завершення освітнього процесу – запорука успішного старту нового навчального року»
Ми наближаємося до завершення 2020-2021 навчального року. Цей навчальний рік, безумовно, увійде в підручники історії. У надзвичайних умовах жорстких карантинних заходів опинився увесь світ, у тому числі й система освіти, яка є значною частиною суспільного життя. Масове дистанційне навчання в умовах ізоляції стало викликом для всіх: освітян, дітей, батьків.
Сьогодні, коли навчальний рік добігає свого завершення, управлінцям, керівникам закладів, учителям - доводиться шукати виходи з нестандартних ситуацій, які стосуються визначення результативності дистанційного навчання учнів, оформлення шкільної документації в умовах дистанційного режиму роботи педагогічних колективів. Уже зараз необхідно відповідально й виважено приймати рішення, які можуть стати вирішальними для майбутнього як кожного окремо взятого учня, так і галузі освіти в цілому вже в наступному навчальному році.
Хіт педагогічної ради
У наш час перебудовчі процеси в усіх сферах суспільного життя вимагають посилення демократичних засад управління закладами освіти. Як наслідок поширюються повноваження органів самоврядування, підвищується роль педагогічної ради, що є дорадчим колегіальним органом управління закладом освіти.
Карантин став викликом для всього українського суспільства. Освітня система не стала винятком.
Пандемія короновірусної інфекції спричинила низку кардинальних змін в українській освіті. Вже рік як через COVID-19 українські школярі вчаться через екран комп'ютера чи телефону.
Слід розібратися як мають реформовувати старшу школу, що відбувається зараз, що потрібно для успішної розбудови мережі профільних ліцеїв і що робити батькам, чиї діти вже в найближчому майбутньому будуть вчитися в старших класах.
https://vseosvita.ua/confere
Президентський університет: яким він буде та хто зможе вступити до нового ЗВО
Ми хочемо свій Гарвард, Оксфорд, Кембридж, а для цього
потрібно зробити базову, інституційну та законодавчу основу розвитку такого
університету в Україні, зазначив Сергій Шкарлет.
Нещодавно,
президент України Володимир
Зеленський анонсував створення Президентського університету,
який готуватиме «людей майбутнього»
та підписав
відповідний указ, згідно з яким новий заклад вищої освіти почне працювати з 1 жовтня 2023 року.
Хто зможе вступити у Президентський університет та у чому особливості цього
закладу освіти, розповів міністр освіти і науки Сергій Шкарлет у програмі «Офіційна розмова» на
телеканалі «Дом».
За словами Сергія Шкарлета, в основу освітнього процесу Президентського
університету закладений весь процес підготовки українця майбутнього. Це
насамперед концепція трьох Р: Personality, Professional і Progress (особистість,
професіоналізм і прогрес) і стратегічний розвиток.
Людина майбутнього – це людина, яка є особистістю, згенерована як
особистість з усіма когнітивними й іншими здібностями; людина, яка повністю
володіє методиками, методами, базами, інструментами у своїх професійних
компетенціях, і людина, яка налаштована генерувати нові знання, – наголосив
Шкарлет.
Очільник МОНу зазначив, що створення Президентського університету – це
створення проєктного офісу, відбір професійних людей, здатних довести ідею, яка
закладена в указі президента України, до її логічного завершення:
Це процес відбору студентів, викладачів,
які мають генерувати ці знання. Це процес роботи зі стейкхолдерами, з бізнесом,
які повинні допомагати у межах державного приватного партнерства та надати
практичний майданчик. Адже освітній процес має будуватися на 30% з теорії, а на 70% з реальних практичних
кейсів. Реальні практичні кейси – це реальний успішний бізнес, де є можливість
перевірити прогрес та стратегічний розвиток.
#Шкарлет розповів, що під час
відбору студентів найбільшим привілеєм буде наявність нестандартного мислення,
поглиблених знань, креативності, здатності довести, що людина є найкращою:
Ми будемо стартувати з #ЗНО, як елемента
ранжування. Спочатку за результатами ЗНО ми відберемо 1-2 тисячі осіб, потім
відбудуться інші етапи відбору, для того, щоб виділити 20 осіб, на яких держава
покладе велику місію у майбутньому – формувати майбутнє
держави.
Чи є обов'язковою умовою після закінчення університету працювати у
державній сфері?
Передбачено обов’язкове працевлаштування
у ключових сферах гарантування безпеки, життєдіяльності та майбутнього держави.
Однак принцип трансферу ми не заперечуємо. Якщо певна приватна компанія захоче
рекрутувати випускника цього університету у свій бізнес, то він має право
компенсувати державі певну суму коштів і держава повинна отримати заробіток від
своєї високоінтелектуальної праці. Це абсолютно нормальна світова практика.
Наголосив Сергій Шкарлет і на освітній реформі. За його словами, освітня
реформа ніколи не зупинялася і не зупиняється. Тому що сьогодні
напрацьовується закон про дошкільну освіту і її вже
розглядають не як дошкільну, а як освіту стадії раннього розвитку людини.
Також очільник МОНу підкреслив, що вони працюють над форматом старшої
профільної школи з комітетом Верховної Ради з освіти, науки та інновацій, а
також над професійно-технічною освітою, яка досить продуктивно рухається.
Триває адміністративна перебудова і
структурна реформа у частині ОТГ. Це й адаптація, і створення
науково-практичних центрів. Наразі у закладах профтехосвіти створено 200
науково-практичних центрів, які більш детально формують і підсилюють практичне
спрямування кожної з обраних професій.
Що стосується вищої освіти Сергій Шкарлет зазначив, що Президентський
університет – це перший крок, який дає можливість заявити про нові тенденції у
галузі вищої освіти та науки; це сфери довгої історії результату та
консервативні сфери. А реформувати консервативну сферу на
старому законодавстві – довгий процес, тому потрібна нова історія з новим
законодавством.
Це експеримент, це новий світовий
досвід. Ми хочемо свій Гарвард, Оксфорд, Кембридж, а для цього потрібно зробити
базову, інституційну, територіальну, філософську та законодавчу основу розвитку
такого університету в Україні, – підсумував Шкарлет.
Нагадаємо, президент України Володимир #Зеленський затвердив персональний склад
Ради з питань розвитку професійної (професійно-технічної) освіти.
Комментариев нет:
Отправить комментарий