ІНТЕРВ'Ю
Soft skills, вони ж "м'які навички", нерідко програмісти вважають другорядними і далеко не завжди приділяють їм увагу.
А оскільки знаю чимало історій про те, як саме soft skills ставали вирішальними при прийнятті на роботу, впевнений - про них потрібно говорити окремо. Цим і займемося.
Доводи на користь «м'яких» навичок У пошуках кращого місця роботи, IT-фахівці часто, в першу чергу, орієнтуються на свої технічні знання і вміння. Це і профорієнтація, і хороший рівень володіння англійською мовою, і математика, і обізнаність про актуальні фреймворками. Безперечно, все перераховане дуже важливо, особливо, якщо мова йде про не тільки про зміну компанії, але і про підвищення на посаді. Однак, трапляється, що технічно блискуче підковані кандидати ідеально виконують техзавдання, але провалюють співбесіду з потенційно майбутнім керівником. І ось тут IT-фахівцям важливо розуміти - особистісні вміння можуть стати вирішальними для роботодавця. Знаю далеко не один випадок, коли саме по soft skills приймали остаточне рішення на користь того чи іншого кандидата. Власне, робив так і сам.
Перерахую ті промахи, які допускали дуже грамотні технарі і, в підсумку, залишалися без бажаного місця в хороших компаніях:
1. не вміння доносити свою думку;
2. надто говіркий або ж навпаки, неговіркий;
3. інтроверт або екстраверт;
4. не ініціативний або надмірно ініціативний;
5. некоректно веде розмову, перебиває, грубо відповідає;
6. не хоче, не вміє спілкуватися з замовником;
7. говорить термінами, але звичайною мовою пояснити не може, що змушує сумніватися в компетенції;
8. надмірно самовпевнений;
9. безграмотно веде ділове листування;
10. має незадовільний профіль в соціальних мережах;
11. склав занадто довге резюме.
Перераховувати можна і далі, але все це буде про комунікації. Якщо ви хороший IT-фахівець, претендуєте на певну (наприклад, керівну) посаду, і дійсно хочете її отримати, попрацюйте саме над «м'якими навичками». Грамотно складіть резюме, подумайте про те, що і як потрібно говорити під час співбесіди, а ще подбайте про зовнішність, адже по ній до цих пір зустрічають.
Крім того, важливими soft skills роботодавці вважають емоційний інтелект, командну роботу, вміння організувати себе і вести переговори, здорову активність, здатність добре презентувати проект і т. д.
Вам здається, що занадто багато нетехнічних вимог? Насправді, тренувати все це значно простіше, ніж навчитися круто кодіть.
Поради по швидкої прокачування soft skills
Проводячи багато часу у відрядженнях, беручи участь в різних заходах і спілкуючись з досить великою кількістю людей, точно можу сказати, що без особистісної гнучкості вибудувати потрібні вам стосунки - практично нереальне завдання.
Всі люди різні - правда. У той же час правда полягає ще і в тому, що є правила, які дозволяють знайти точки дотику в цій «різниці». І тоді випадкові зустрічі перетворюються в бізнес-проекти, а розбіжність в думці цілком може стати початком нової технології. Однак так трапиться, тільки якщо ваші soft skills будуть досить прокатані.
Пропоную наступні основні навички, які варто починати вдосконалити прямо зараз, особливо IT-фахівцям:
Ефективна комунікація. Тут важливо відчути грань між відстоюванням своєї думки і нав'язуванням його. Навчіться визнавати свою неправоту (якщо це дійсно так), а також спокійно і аргументовано відстоювати те, у чому абсолютно впевнені. Говоріть про необхідність продовжити терміни виконання робіт, коли розумієте, що це дозволить домогтися кращих результатів. І не випробовуйте незручність, просячи про допомогу колег або начальника, однак будьте готові до відмови. Обов'язково припиняйте маніпуляції і втягування в кулуарні ігри.
Емоційний інтелект. Тримайте свої емоції під контролем. Проявляєте їх в помірній кількості і з розумом. Для цього спочатку необхідно вивчити свою емоційну реакцію на ту чи іншу подію і простежити, як кожна емоція відгукується в вашому тілі. Таке дослідження допоможе навчитися краще контролювати себе і вчасно перемикатися. Відповідно, ви зможете більш ефективно вибудовувати свої комунікації.
Планування і організація роботи. Тут потрібно вміти виділяти головні і другорядні завдання, правильно розподіляти час для їх виконання. Дотримуватися термінів, витримувати напругу, яке часом створює багатозадачність, і залишатися врівноваженими в стресових ситуаціях (щоб вони не вбивали вас з робочого процесу).
Гнучкість і креативність. Якщо можете вдосконалити будь-який процес, зробіть це. А коли розумієте, що «рутина засмоктує», знайдіть спосіб, як урізноманітнити завдання. У той же час, вмійте приймати ідеї колег і адаптуватися до змін в роботі, адже вони неминучі.
Уміння протистояти стресу. Існують спеціальні практики, які допомагають підвищити стресостійкість. Повірте, якщо ви добре справляєтеся зі стресом, заощадите багато здоров'я і часу.
Перераховані та інші soft skills однозначно допоможуть не тільки в плані роботи, а й дадуть позитивний ефект у поза офісного життя. Так чому ж не зробити крок до хорошим змін прямо зараз ?!
Комментариев нет:
Отправить комментарий