вторник, 13 октября 2020 г.

  ІННОВАЦІЙНІ ОСВІТНІ ТЕХНОЛОГІЇ 

Як використовувати сторітеллінг на уроках із різних предметів

Література 

  • Розкажіть реальну історію з життя, яка нагадує сюжет літературного твору.
  • Розкажіть про фільм, знятий за літературним твором. Поділіться своїми враженнями від його перегляду.
  • Прочитайте учням листи письменника, твори якого вивчаєте.
  • Разом з учнями створіть сучасний варіант класичної історії. Наприклад, якою могла бути історія Ромео та Джульєти у наш час?
  • Презентуйте варіант подій твору з точки зору певного персонажа. Наприклад, розкажіть історію Червоної Шапочки від імені Вовка.

Українська мова

  • Представте кожну частину мови як персонаж. Наприклад, Іменник і Дієслово — це друзі, які майже ніколи нікуди не йдуть одне без одного.
  • Попросіть учнів назвати по одному слову з теми уроку, запишіть їх на дошці, а потім разом складіть із цих слів історію.
  • Використовуйте персоніфікацію: наприклад, розкажіть орфографічне правило від імені префікса.
  • Розповідайте реальні історії з життя, наприклад, про помилки в оголошеннях, які ви помічали.

Математика

  • Розкажіть історію про якусь реальну проблему, а також про те, як математика допомогла її розв’язати.
  • Розкажіть історію про якусь проблемну побутову ситуацію і запропонуйте учням самім розв’язати її.
  • Здивуйте своїх учнів: не наводьте сухі факти з біографії видатних математиків, а розкажіть про них, як про звичайних людей: у яких умовах вони жили, як заробляли на життя, чи було в них «кохання всього життя», друзі, родина, діти. 
  • Перетворіть геометричні фігури або цифри на персонажів історії. Розкажіть, як вони можуть взаємодіяти.

Природничі науки

  • Біографії науковців і дослідників — це невичерпне джерело захопливих історій!
  • Запропонуйте учням написати і прочитати в класі історію від імені тварини або рослини: де вона живе, як харчується тощо.
  • Розкажіть дві історії, що стосуються нової теми уроку, і запропонуйте дітям здогадатися, яка з них є правдивою. Поясніть новий матеріал. Ще раз зверніться до цих історій. Чи правильно учні визначили правдиву історію?
  • Розповідайте історії про сучасні події в науковому світі: відкриття, присудження премій, наукові виставки, експерименти тощо. Зібрати цю інформацію вам допоможуть звичайні випуски новин.

Історія

  • Прочитайте на уроці уривок із художнього твору, який описує певні історичні події.
  • Розкажіть про якусь історичну подію від імені історичного персонажа.
  • Прочитайте учням уривки з біографій, автобіографій, листів історичних осіб, які жили у той період, що вивчаєте.
  • Можливо, у вашій родині збереглися якісь документи, фотографії минулих років, або спогади ваших близьких про історичні події. Поділіться з учнями цими історіями і запропонуйте їм зробити те саме.
  • Покажіть якусь цікаву фотографію (з теми уроку), запропонуйте учням припустити, де, за яких обставин її було зроблено. Потім розкажіть її справжню історію.
  • Запропонуйте дітям уявити, що вони живуть у певний історичний період і мають виконати у тих умовах досить звичайну сьогодні дію (наприклад, приготувати їжу, зробити зачіску тощо). Як би вони це зробили? Потім розкажіть справжню історію, як це відбувалося в минулому.

Географія

  • Розкажіть про ваші власні історії та запропонуйте дітям ділитися коротенькими історіями про їхні мандрівки.
  • Розкажіть історію від імені персонажа, який живе у певній місцевості.
  • Придумайте історію, героями якої є природні явища.
  • Використовуйте прийом «історія однієї фотографії».
  • Розповідайте історії про те, як географічні об’єкти отримали свої назви.
  • Прочитайте уривок із художнього твору, який описує географічний об’єкт чи природнє явище.

Мистецтво

  • Ознайомте учнів з цікавими фактами з історії життя і творчості митців.
  • Розкажіть чарівну історію про фарби або олівці.
  • Розкажіть історії про «долю» відомих творів мистецтва.
  • Розкажіть про те, як зберігають твори мистецтва в музеях, як працюють реставратори.
  • Ознайомте учнів з твором мистецтва. Запропонуйте учням припустити, що могло надихнути автора на його створення? Після цього розкажіть справжню історію.
  • Розкажіть учням історію і запропонуйте їм намалювати те, що вони уявляли під час вашої розповіді. Це відмінний спосіб змусити їх мислити творчо.
  • Запропонуйте учням намалювати малюнок, а потім розповісти історію за ним.
  • Намалюйте власний малюнок і розкажіть історію за ним. Або почніть історію і запропонуйте учням продовжити її.

Музика

  • Розкажіть короткі історії з життя композиторів, наведіть цікаві факти про час, у якому вони жили, або великі історичні події, які сталися у той період.
  • Розкажіть історії про музичні інструменти та відомих майстрів, які їх створювали.
  • Запропонуйте учням послухати музичний твір, не називаючи його, і попросіть розповісти, що вони уявляли під час прослуховування. Послухайте твір ще раз і розкажіть справжню історію його написання.
  • Прослухайте з учнями музичний твір. Розкажіть власну історію, що ви відчули, коли вперше його слухали. Попросіть учнів розповісти, як ця музика вплинула на їхні почуття. 

За матеріалами: https://www.classcraft.com/blog/features/teaching-through-storytelling/

Комментариев нет:

Отправить комментарий