понедельник, 5 октября 2020 г.

ІННОВАЦІЙНІ ОСВІТНІ ТЕХНОЛОГІЇ

Проєктна діяльність – ідеальний інструмент для змішаного навчання. Це правда чи міф? Однозначно правда! Адже сама модель змішаного навчання міцно переплітається із концепціями та ідеями проєктної діяльності. 

Тож як організувати якісну проєктну діяльність в умовах поєднання офлайн й онлайн-навчання? Як використати всі переваги проєктної діяльності під час адаптивного карантину? Вичерпні відповіді на ці питання дав Віктор Немченко під час свого вебінару «Використання елементів проєктної діяльності в умовах змішаного навчання».

Які ж переваги змішаного навчання?

Воно дає значно більше свободи дій для вчителя та школярів. Ми розуміємо важливість навчальних програм, календарного планування, побажань керівництва, методичних вимог тощо. Але виклик дистанційного навчання дає можливість трохи відійти від тотального контролю, відчути більше педагогічної свободи планування та діяльності.   

  1. Відкриває можливості для реалізації креативних ідей та амбітних планів. Що більше свободи, то більше відповідальності. Але ще це можливість активної співпраці та креативу з дітьми.
  2. Дозволяє використовувати та комбінувати дуже багато джерел інформації, матеріалів і ресурсів. Під час дистанційки ми опанували багато нових інструментів, які стануть у пригоді для змішаного навчання. 
  3. Допомагає заощаджувати час та ресурси (за умови прискіпливого планування та рішучої реалізації ідей). Якщо деяка інформація повторюється із року в рік, її можна записати та подавати у форматі відео уроків. А заощаджений час направити на практичну діяльність.
  4. Стимулює розвиток самостійності та відповідальності школярів, допомагає вдосконалювати їхнє вміння вчитися. Надважливий момент! Ми маємо допомогти дітям сформувати самостійність. Дати зрозуміти, що дистанційні елементи навчання – це не вихідні та не канікули. Маємо запевнити, що знання потрібні саме дітям, а не батькам і вчителю.
  5. Дозволяє враховувати індивідуальні особливості та психологічні риси школярів. Деяким дітям складно бути активними під час уроків, але вони старанно здобувають знання та плідно працюють у своєму темпі.  

Недоліки змішаного навчання:

  1. Актуалізує чимало недоліків та проблем, зумовлених нестачею технічного забезпечення. Найперше, це поганий інтернет та нестача гаджетів.
  2. Доволі складно отримати результат «тут і зараз», а коли результат віддалений, то і мотивація слабка.
  3. Є великим викликом для всіх учасників освітнього процесу і одночасно можливістю опановувати раніше невідомі (маловідомі) технології та інструменти навчання.
  4. Існує загроза послаблення прямого контакту школяра з учителем та іншими учнями. 
  5. Вимагає високого рівня самоорганізації дітей, а також постійного самоконтролю. 

Проєктна робота в умовах змішаного навчання та адаптивного карантину дозволяє зацікавити дітей та розвивати креативне мислення. Така діяльність мотивує до активної роботи, адже є неабияким викликом. Під час роботи над проєктом діти знайомляться зі складними та суперечливими проблемами, а також шукають способи їхнього вирішення, використовують звичний інструментарій (підручники та інтернет) для навчання та втілення у життя своїх ідей. Це допомагає навчати школярів та формувати їхні ключові компетентності, не наражаючи їх при цьому на небезпеку захворіти.

Змішане навчання та проєктна діяльність легко переплітаються між собою та мають чимало спільного:

  • Нерозривно пов’язані з моделлю «перевернутий клас» (flipped classroom). Адже над проєктом працюють переважно діти! Учитель же лише супроводжує процес. Діти самостійно опрацьовують тему, накопичують знання та формують власне ставлення до проблеми.
  • Вони насамперед пов’язані не з необхідністю дотримуватися часових меж (45 хвилин), а з успішністю виконання поставлених завдань (яку визначають самі ж діти).  
  • Автономія педагога під час використання проєктного методу навчання, а також автономія дитини під час пошуку шляхів вирішення дослідницьких завдань. Дитина сама шукає шлях розв'язання проблеми.
  • Зрозуміла система оцінювання, в ідеалі – активне використання методів самооцінювання, формувального та проміжного оцінювання.
  • Сприяння формуванню партнерських навичок учасників освітнього процесу.

Комментариев нет:

Отправить комментарий