вторник, 10 марта 2020 г.


ПРОФЕСІЙНИЙ РОЗВИТОК ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ
Як вчителям підвищувати кваліфікацію – МОН дало методичні рекомендації
Міністерство освіти і науки видало методичні рекомендації, як вчителям підвищувати кваліфікацію.

Відповідний документ опублікувала на своїй fb-сторінці заступниця міністра освіти і науки Любомира Мандзій. Порядок стосується всіх шкіл, незалежно від форми власності та підпорядкування. “Ніхто не може заборонити педагогічному працівникові чи обмежити його право “вільно обирати” будь-які програми підвищення кваліфікації чи їхні складові (модулі тощо), форми і види підвищення кваліфікації, а також вільно обирати суб’єкта підвищення кваліфікації“, – наголошують у міністерстві. У відомстві рекомендують вчителям зробити самоаналіз власних потреб. Зокрема, педагогу потрібно зрозуміти: перелік компетентностей, які треба покращити; які є пропозиції на ринку послуг підвищення кваліфікації.
Підвищення кваліфікації передбачає такі напрями: розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмету, фахових методик, технологій); формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей вмінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України “Про освіту”; психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку, основи андрагогіки; створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами (до таких дітей, зокрема, можуть бути віднесені діти з інвалідністю, обдаровані діти, діти з національних меншин, діти, які не встигають опанувати навчальну програму з різних причин тощо); використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку; мовленнєва, цифрова, комунікаційна, інклюзивна, емоційно-етична компетентність; розвиток управлінської компетентності (для керівників закладів освіти та їх заступників) тощо. Підвищення кваліфікації планують у два етапи. “На першому етапі здійснюється перспективне планування у поточному році на наступний календарний рік через затвердження педагогічною радою на основі пропозицій педагогічних працівників орієнтовного плану підвищення кваліфікації, що має містити інформацію про загальну кількість педагогічних працівників, які проходитимуть підвищення кваліфікації, основні напрями та орієнтовний перелік суб’єктів підвищення кваліфікації”, – зазначено в рекомендаціях. Водночас, заклади самі вирішують строки та процедуру подання педагогами пропозицій щодо ПК. Другий етап розпочинається після того, як заклад затвердить кошторис на рік. “Керівник закладу освіти має забезпечити невідкладне оприлюднення загального обсягу коштів, передбаченого для підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладу освіти”, – наголосили у МОН. Протягом 15 календарних днів після того, як учитель ознайомився з кошторисом, він має подати конкретні пропозиції щодо власного підвищення кваліфікації, які мають містити інформацію про:
тему (напрям, найменування) відповідної програми (курсу, лекції, модуля тощо); форму (форми); обсяг (тривалість); суб’єкта (суб’єктів) ПК; вартість підвищення кваліфікації (у разі встановлення) або про безоплатний характер надання такої освітньої послуги.


Щоб надавати вчителям послуги підвищення кваліфікації, організація чи фізична особа мають розробити програму. До того ж, кожна школа має мати план підвищення кваліфікації вчителів.


Нове роз'яснення щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників (+посилання на завантаження)

Детальні роз'яснення та методичні рекомендації вчителям із посиланням на завантаження.

Роз’яснення МОН щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти можна завантажити за цим посиланням: http://fs01.vseosvita.ua/o/0100agk6-0463.pdf
З метою створення та впровадження ефективних механізмів реалізації Закону «Про освіту» МОН разом з інститутами громадянського суспільства було проведено ґрунтовне дослідження щодо основних викликів, потреб і нових підходів до підвищення кваліфікації.
На основі цих результатів Міністерством було розроблено та подано на розгляд Уряду новий Порядок підвищення кваліфікації педагогічних та науково-педагогічних працівників, що був затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2019 року № 800. Також 27 грудня 2019 року постановою Уряду № 1133 були внесені зміни до цього Порядку. 16 січня 2020 року парламентом прийнято новий Закон України «Про повну загальну середню освіту», в якому деталізовано нові підходи до підвищення кваліфікації педагогічних працівників.
У зв’язку із зазначеним МОН опублікувало Роз’яснення підвищення кваліфікації педагогічних працівників, в якому чітко прописані такі пункти:
  • форми й види підвищення кваліфікації;
  • суб’єкти підвищення кваліфікації;
  • програми підвищення кваліфікації;
  • обсяги підвищення кваліфікації;
  • планування підвищення кваліфікації;
  • договір про надання послуг з підвищення кваліфікації;
  • місце (місця) надання послуг з підвищення кваліфікації;
  • документи про підвищення кваліфікації;
  • акти приймання-передачі наданих послуг;
  • визнання результатів підвищення кваліфікації;
  • орієнтовні форми основних документів тощо. 

Уся детальна інформація про підвищення кваліфікації – у листі МОН №1/9-141 від 04.03.2020



Комментариев нет:

Отправить комментарий