понедельник, 13 апреля 2020 г.

ІНТЕРВ'Ю ОЛЕГА ШАРОВА. ВСТУП 2020


    Свідомі самоізолянти сьогодні відзначають місячний ювілей карантину. Браузери ломляться від новинарних сайтів, соціальних мереж і месенджерів, опціонально — текстів, таблиць, ігор тощо; у робочі дні — від зумів та скайпів. Вікновізор демонструє бурхливий розквіт весни та майже спорожнілі вулиці. Соціальний барометр урочисто свідчить про перемогу родинних цінностей та очікування бюджетного секвестру. Вражає масштаб взаємних привітань наукових та науково-педагогічних працівників із Вербною неділею, інколи з Днем космонавтики. І про сумне: 4 квітня не стало виконавчого директора Громадської організації «Спілка ректорів вищих навчальних закладів України» Омельченка Станіслава Даниловича, 12 квітня — ректора Національного університету харчових технологій Українця Анатолія Івановича. R.I.P.

1. Подією тижня в освіті став старт «Всеукраїнської школи онлайн». Нарешті хоч якась школа потрапила у фокус уваги суспільства, а шукачі дрібних ляпів отримали сувору оцінку вищого державного керівництва. Насправді, честь і слава учасникам цього масштабного технологічного прориву, хоча традиційна байдужість (насамперед фінансова) до Школи (у найширшому розумінні цього слова) коштує нашому суспільству втрати багатьох стратегічних можливостей, і це треба усвідомлювати кожному.
2. Університети та коледжі продовжують дистанційне навчання. Наразі спостерігаємо радикальне скорочення менеджерського примусу у викладанні та навчанні. Кожний викладач і кожний студент наразі отримали можливість викладатись на 10, 100 чи 1000 відсотків: від імітації до фанатизму. Схоже, що доба карантину стає справжнім випробуванням академічної свободи для всіх учасників освітнього процесу.
3. Академічні лідери мають оцінити можливості та перспективи використання технологій дистанційного навчання. Підтримка, розвиток та вдосконалення цифрового контенту стануть у нагоді у випадку рецидиву корона- чи іншого вірусу, а також для розвитку самостійної роботи студентів, вільного вибору дисциплін, дуального навчання, міждисциплінарних освітніх програм, реальної та віртуальної академічної мобільності. Одним із цілком можливих наслідків карантину може стати перезапуск дистанційної форми здобуття освіти та масових відкритих онлайн курсів, включно із принципово новими горизонтами в освіті дорослих. Під час планування освітнього процесу у 2020/21 навчальному році буде доречно заздалегідь планувати ресурси для необхідних робіт.
4. Директорат вищої освіти й освіти дорослих працює над вдосконаленням нормативно-правової бази вищої та фахової передвищої освіти. На порядку денному імплементація Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення освітньої діяльності у сфері вищої освіти» та Закону України «Про фахову передвищу освіту», підготовка до вступної кампанії (включно із ЗНО, ЄВІ та ЄФВВ), старі борги та нові проєкти. Зважайте, що кожний проєкт необхідно переосмислювати в контексті теперішніх подій, які вносять помітні корективи в бачення майбутнього вищої освіти. Дозволю собі трохи нудних цифр (на виконання минулотижневої обіцянки):
на громадське обговорення винесено один законопроєкт («Про національну систему кваліфікацій» вдруге);
на етапі погодження в різних міністерствах перебувають три проєкти постанов Кабінету Міністрів України;
шість проєктів постанов опрацьовується разом з іншими директоратами та департаментами МОНу після завершення громадського обговорення;
три проєкти постанов опрацьовуються працівниками нашого директорату за результатами громадського обговорення;
три проєкти постанов готуються для винесення на громадське обговорення в найближчі дні;
після погодження НАЗЯВО доопрацьовуються з урахуванням отриманих зауважень та готуються до затвердження дев’ять стандартів вищої освіти;
два проєкти наказів МОН проходять правову експертизу в Міністерстві юстиції;
три проєкти наказів МОН надіслані на попереднє погодження до інших центральних органів виконавчої влади;
п’ять проєктів наказів опрацьовується разом з іншими директоратами та департаментами МОНу після завершення громадського обговорення;
два проєкти наказів МОН ще опрацьовуються в нашому директораті за результатами громадського обговорення;
п’ять проєктів наказів МОН проходять громадське обговорення;
два проєкти готуються для винесення на громадське обговорення в найближчий час.
І це без урахування суто виконавчих наказів, листів, звернень, гарячих ліній тощо. Будемо активізувати наші зусилля і сподіваємось на підтримку академічної спільноти.

Від усього колективу бажаємо здоров’я та наснаги, стійкості та терпіння. Пандемія мине. Україна FOREVER.

Комментариев нет:

Отправить комментарий