среда, 22 апреля 2020 г.

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ ІНФОРМУЄ:



Підсумки тижня в освіті: головні події


Секвестр бюджетучастину освітніх програм збережено. Верховна Рада ухвалила зміни до Державного бюджету. У Міністерстві освіти і науки повідомляють, що у бюджеті вдалось зберегти фінансування ключових програм освітнього відомства.
Бюджет не передбачає капітальних видатків для вишів. У прийнятих парламентом змінах до держбюджету не збережені 250 млн грн, передбачених на навчальне обладнання для університетів, та 400 млн грн базового фінансування науки у вишах.
Половині старшокласників подобається навчання онлайн. За результатами досліджень, 50% учнів 9-11 класів подобається навчатись дистанційно. Разом з тим, в умовах карантину 46% педагогів витрачають значно більше часу на підготовку до проведення уроків.
Учні 9-х класів отримають свідоцтва про освіту в червні. Міністерство освіти рекомендує закладам середньої освіти провести річне оцінювання учнів 9-х класів та видати їм документи про освіту у раніше заплановані терміни.
У МОН розповіликоли вчителі зможуть піти у відпустку. За словами в.о. міністра освіти Любомири Мандзій, учителі, які не будуть задіяні у процесі видачі документів про освіту випускникам шкіл, зможуть піти у відпустку за звичайним графіком.
МОН впровадить нові званняекспертінноватор і наставник. В освітньому відомстві пропонують включити до Переліку кваліфікаційних категорій і педагогічних звань педпрацівників нові звання «Викладач - експерт», «Викладач - інноватор», «Викладач – наставник».
Учасникам ЗНО показалияк відбувається тестування. УЦОЯО презентував учасникам ЗНО відео, у якому продемонстровано процес проведення тестування. Ролик дозволить майбутнім учасникам розширити коло своєї обізнаності щодо процедури проведення ЗНО.
Молоді вчителі цього року не отримають додаткових виплат. За словами голови профільного парламентського комітету, молоді вчителі цього року не отримають додаткову одноразову виплату в розмірі 21 тисячі грн через секвестр державного бюджету.
Як і коли студенти складатимуть іспити у вишах. Міністерства освіти і науки надало роз'яснення щодо завершення навчального року в закладах вищої освіти. Екзаменаційні сесії мають відбутись відповідно до розкладів, затверджених вишами.
Фінансування підвищення кваліфікації учителів скорочено. Кошти, що планувались на програму підвищення кваліфікації учителів були частково закладені в програму «Нова українська школа» і потрапили під бюджетне скорочення.
У Раді є ініціативи з відміни ЗНО, - голова комітету. За словами Сергія Бабака, до парламентського Комітету з питань освіти, науки та інновацій надійшли законопроекти, якими пропонується скасувати проведення зовнішнього незалежного оцінювання.
МОН пропонує завершити навчальний рік дистанційно. Школам рекомендовано не проводити масові заходи у цьому році. Оцінювання учнів має відбутись у дистанційній формі. Усі оцінки будуть виставлені учням до 15 червня. Табелі учнів отримають по e-mail.
Як провести дистанційне оцінювання учніврекомендації МОНРекомендації містять поради з поточного та формувального оцінювання, підсумкового оцінювання, оцінювання учнів НУШ, підсумкове оцінювання учнів, які здобувають освіту за індивідуальною формо, а також рекомендації щодо зарахування учнів до 5-х класів.
Мандзійшколам варто готуватись до завершення року. За словами в.о. міністра освіти Любомири Мандзій, в умовах дистанційного навчання педагогічні ради шкіл можуть самостійно визначати деталі освітнього процесу і завершення навчального року.
МОН просить вчителів не перевантажувати учнів. У відомстві рекомендують вчителям планувати кількість та обсяг завдань та контрольних заходів, з урахуванням принципу здоров'язбереження, запобігаючи емоційному та фізичному перевантаженню учнів.

У вересні школи проведуть оцінювання знань школярів. Міносвіти рекомендувало школам діагностувати рівень знань учнів, які вони отримають навесні 2020 року. Діагностика стосуватиметься всіх школярів, які зараз навчаються дистанційно.

Оцінювання учнів в умовах дистанційного навчання: роз'яснення від МОН


Як оцінювати учнів в умовах каратину? Це питання неабияк хвилювало багатьох учителів України. І от МОН нарешті надало роз'яснення у листі
Так, для учнів 1-2-х та 3-х пілотних класів має застосовуватися формувальне та підсумкове оцінювання. Для учнів 3-4-х класів почтакової школи, а також базовоі та профільної школи – поточне, формувальне та підсумкове оцінювання (тематичне, семестрове, річне). 
Оцінювання може проводитися як у синхронному, так і в асинхронному режимі. У листі МОН заначено, що саме синхронний режим забезпечить належну об'єктивність, але при цьому вимагає належного технічного забезпечення як учителів, так і учнів. Згідно з рекомендаціями МОН, учні можуть:
  • виконувати тести на платформах GoogleClassroom, Naurok, Moodle тощо;
  • виконувати письмові роботи (у тому числі диктанти) через Zoom, Skype тощо;
  • брати участь в усних формах контролю (індивідуально чи у групах) через Zoom, Skype тощо;
  • брати участь в онлайн-семінарах чи онлайн-форумах, на платформах дистанційного навчання;
  • виконувати інші завдання, запропоновані вчителем.
Асинхронний режим є більш гнучким (учні зможуть виконати завдання тоді, коли зручно), але є менш об'єктивним. Однак у такому режимі учні можуть:
  • виконувати тести на платформах GoogleClassroom, Naurok, Moodle тощо;
  • виконувати писмові роботи у текстових редакторах (Word та інші);
  • надсилати вчителю виконані завдання електронною поштою чи у месенджерах (Viber, WhatsApp, Facebook тощо);
  • писати диктанти з використанням відео та аудіозаписів від учителя;
  • знімати відео або записувати аудіо своїх усних відповідей;
  • виконувати інші завдання, запропоновані вчителем.
МОН рекомендує фіксувати навчальні досягнення учнів в електронному щоденнику, надсилати в індивідуальному порядку тощо. Оприлюднювати оцінкуи перед усім класом неприпустимо.
Також у МОН наголошують на тому, що основною метою оцінювання учнів під час дистанційного навчання є перш за все забезпечення зворотнього зв'язку між учнем та вчителем, а не перевірка чи контроль. Тому рекомендується надати пріоритет не поточному, а формувальному оцінюваню. Воно може здійснюватися і в усній, і у письмовій формі. 
«Якщо вчитель застосовує одну з платформ для дистанційного навчання (Googleclassroom, Naurok, Moodle тощо), він може налаштувати опцію переходу учня до наступної теми за умови виконання перевірочного завдання за вивчену тему. Це дозволить зменшити навантаження на вчителя, пов'язане з «ручною» перевіркою знань, а учню – здійснювати самооцінювання успішності оволодіння навчальним матеріалом».
Також пропонується надсилати готові роботи у месенджерах чи електронною поштою, тоді як усні завдання вчитель може перевірити через відеозв'язок. 

ПРО ЗАКІНЧЕННЯ НАВЧАЛЬНОГО РОКУ
Світлина від Міністерство освіти і науки України.

В умовах дистанційного навчання педагогічні ради шкіл можуть самостійно визначати деталі освітнього процесу і завершення навчального року, а підсумкове оцінювання може здійснюватись віддалено.
Лист роз’яснює організацію оцінювання в умовах дистанційного навчання. Так, у ньому йдеться про особливості:
 поточного, формувального та підсумкового оцінювання,

 оцінювання учнів 1-2-х класів та 3-х пілотних класів НУШ,
 підсумкового оцінювання учнів, які навчаються за індивідуальною формою.

Роз’яснення також містить рекомендації щодо організованого завершення навчального року. Зокрема, оформлення свідоцтв про здобуття базової середньої освіти, свідоцтв досягнень, табелів навчальних досягнень учнів має бути завершено не пізніше 15 червня.
Керівникам шкіл рекомендовано затвердити графіки видачі свідоцтв про здобуття базової середньої освіти випускникам 9-х класів, враховуючи протиепідеміологічні вимоги. Учням 1-8-х, 10-х класів, які не планують навчатися в іншому закладі освіти, рекомендовано надіслати копії відповідних документів електронною поштою або в інший спосіб, а оригінал документа вручити у вересні 2020-2021 н. р.
Під час календарно-тематичного планування на 2020-2021 навчальний рік Міністерство рекомендує збільшити час на узагальнення та закріплення матеріалу за попередній рік, а у 2-11-х класах провести вхідне оцінювання рівня знань учнів за 2019-2020 н. р.
З метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби COVID-19, у 2019/2020 навчальному році рекомендовано не проводити масові заходи, зокрема – останні дзвоники та випускні вечори.
Крім того, роз’яснення містить інформацію про особливості зарахування учнів до 5-х класів закладів загальної середньої освіти.
Докладніше: bit.ly/3cqgzyy



Комментариев нет:

Отправить комментарий