вторник, 29 сентября 2020 г.

  НА ЗАМІТКУ

Повісити на холодильник: 15 побажань від геніального педагога Антона Макаренка

1. «Хочете розбестити душу вашої дитини? Тоді ні в чому йому не відмовляйте. І з часом ви зрозумієте, що ростите не людину, а криве дерево ».
2. «Гальмувати себе потрібно на кожному кроці, і це повинно перетворитися в звичку ... Людина без гальма - це зіпсована машина».
3. «Ви повинні знати, з ким він дружить, з ким і в що грає, як він ставиться до школи і вчителям, які у нього труднощі, як він веде себе в класі».
4. «Дівчину потрібно вчити, щоб вона навіть приємних їй молодих людей зустрічала з деяким перцем».
5. «Для виховання потрібно не великий час, а розумне використання малого часу».
6. «Навчити любити, навчити дізнаватися любов, навчити бути щасливим - це значить навчити поважати самого себе, навчити людської гідності».
7. «Не самодурство, і гнів, не крик сили, не благання, що не благання, а спокійне, серйозне і ділове розпорядження - ось що повинно зовнішнім чином висловлювати техніку сімейної дисципліни ... А якщо ви ще навчитеся розрізняти дійсні та фіктивні потреби дітей, то ви і самі не помітите, як ваше батьківське розпорядження зробиться наймилішою і приємною формою дружби між вами і дитиною ».
8. «Ваше власну поведінку - сама вирішальна річ. Не думайте, що ви виховуєте дитину тільки тоді, коли з ним розмовляєте, або повчаєте його, або наказує йому. Ви виховуєте його в кожен момент вашого життя, навіть тоді, коли вас немає вдома ».
9. «Дитина - це жива людина. Це зовсім не орнамент нашого життя, це окрема повнокровна і багате життя. За силою емоцій, по тривожності і глибині вражень, по чистоті і красі вольових напружень дитяче життя незрівнянно багатшим життя дорослих ».
10. «Навчити людину бути щасливою не можна, але виховати його так, щоб він був щасливим, можна».
11. «Батьківське вимога до себе, батьківська пошана до своєї сім'ї, батьківський контроль над кожним своїм кроком - ось перший і найголовніший метод виховання».
12. «Виховання дітей - це легка справа, коли воно робиться без прочуханки нервів, в порядку здорової, спокійною, нормальної, розумною і веселого життя. Я як раз бачив завжди, що там, де виховання йде без напруги, там воно вдається ».
13. «У житті кожної дитини буває багато випадків, коли він не знає, як потрібно вчинити, коли він потребує поради і допомоги. Може бути, він не попросить вас про допомогу, тому що не вміє цього зробити, ви самі повинні прийти з нею. Вона може бути надана в прямому раді, іноді в жарті, іноді в розпорядженні, іноді навіть в наказі. Якщо ви знаєте життя вашої дитини, ви самі побачите, як вчинити якнайкраще ».
14. «У деяких випадках необхідно надати дитині самій вибратися зі скрути, потрібно, щоб він звикав долати перешкоди і вирішувати більш складні питання. Але потрібно завжди бачити, як дитина робить цю операцію, не можна допускати, щоб він заплутався і впав у відчай. Іноді навіть потрібно, щоб дитина бачила вашу настороженість, увагу і довіру до його силам ».
15. «Між нами: серед нашої педагогічної братії відсоток сімейних бракоробів анітрохи не менше, ніж у вас. І, навпаки, прекрасні діти виростають часто у таких батьків, які не бачили ні парадного, ні чорного входу в педагогічну науку ».

Комментариев нет:

Отправить комментарий