понедельник, 11 ноября 2019 г.

НА ЗАМІТКУ
8 навичок успішної людини, яким не навчать в школі
На Всесвітньому економічному форумі в Давосі аналітики припустили, що до 2025 року 52% завдань будуть роботизовані. Сім років тому ми сміялися над безглуздими роботами Boston Dynamics, а сьогодні ці «милашки» вміють переносити вантаж, робити сальто назад і прибивати полки. Людям майбутнього потрібні додаткові знання і вміння: критичне мислення, креативність, емоційний інтелект. Такі навички HR-менеджери називають soft skills.

Згідно Оксфордському словнику, soft skills - особисті якості, які дозволяють ефективно і гармонійно взаємодіяти з іншими людьми. Ось програміст Ілля. Він знає мову програмування Java, протоколи передачі даних, принципи побудови мереж, стандарти безпеки та англійську мову. Це його навички, пов'язані з професійною кваліфікацією, або hard skills. Ще Ілля швидко приймає рішення, вміє домовлятися, добре керує людьми і постійно вчиться новому. Такі навички визначаються як надпрофесійних, або soft skills. Hard skills - який Ілля фахівець, soft skills - який Ілля людина.

На що впливають «м'які навички»:

успішність в команді,
розвиток професійних можливостей і кар'єри,
репутація,
вибір на вашу користь.
У 2018 році в LinkedIn вивчили 450 тисяч профілів і вакансій і з'ясували, що в IT-галузі не вистачає таких навичок, як уміння слухати, давати зворотний зв'язок, домовлятися, співпрацювати, ділитися знаннями та інформацією. На форумі в Давосі аналітики надали звіт про майбутнє професій. Там наведено soft skills, попит на які сформується в найближчі п'ять років.

1. Критичне мислення
Наші вчинки сьогодні багато в чому визначаються тим, що ми десь прочитали або почули. Тому вміння фільтрувати, ставити під сумнів чужі думки, аналізувати і робити висновки потрібно і в роботі, і в житті. Навик критичного мислення допомагає визначати важливе, ефективно вирішувати завдання, тверезо дивитися на ідеї, відокремлювати істину від фальші.

Вправа. Задати 50 будь-яких питань головному герою п'єси Шекспіра «Гамлет»: «Скільки років?» «Де народився?» «Чому прикидався божевільним?».

2. Креативність

Креативність перестала бути навиком тільки творчих людей: у фахівців різних сфер нерідко бувають ситуації, коли ідея чи рішення потрібні «ще вчора»: тут і цінно креативне мислення. В умовах майбутньої автоматизації і роботизації такий навик стане ще цінніше.

«Творчі люди здатні створювати щось корисне буквально з нічого. У 1857 році Джозеф Гайетті взяв звичайну прядив'яну неотбелённую папір і зобразив своє ім'я на обох її сторонах у вигляді водяного знака. Він випустив свій виріб на ринок з наступним написом: "Гігієнічна туалетний папір Гайетті - кращий засіб проти геморою". Так сіра папір перетворилася в першу туалетний папір ».

«Рисовий штурм і ще 21 спосіб мислити нестандартно», Майкл Мікалко

Вправа. Вибрати будь-який предмет і придумати для нього 20 варіантів альтернативного застосування.

3. Управління командою

Грамотне управління - це вміння вибудувати команду, яка сама визначає свою зону відповідальності в бізнесі, бере на себе ризики, приймає рішення, які приносять результати.

Управлінець і керівник - роль, яку можна тренувати, і чим раніше, тим краще. Прокачані управлінські навички допомагають Джуніор приймати зміни, піддавати свої дії і рішення аналізу і критики.

Вправа. Уявіть, що ви Стів Джобс. Ваша мета - вивести на ринок мобільних телефонів перший IPhone. Розпишіть свої завдання як керівника проекту.

4. Емоційний інтелект

Журналіст Деніел Гоулман в книзі «Емоційний інтелект: Чому він означає більше, ніж IQ» стверджує, що емоційний інтелект дозволяє управляти своїми емоціями і розпізнавати чужі, використовувати емпатію для досягнення цілей. Досвід доводить, що люди з розвиненим емоційним інтелектом часто більш успішні.

«Мені шкода, що я заплутався з промовою на презентації» замість «Чому ти не придумав, як викрутитися?» - перша ознака адекватного управління почуттями.

Вправа. Завести щоденник емоцій. Він допомагає екологічно «утилізувати» неприємні емоції, знаходити джерела самомотивації і внутрішньої енергії. Знайдіть шаблон щоденника в інтернеті і описувати свої емоції в кінці кожного дня.

5. Взаємодія з людьми

В умовах, коли проектні команди міняються або збирати заново, важливо швидко занурювати людей в те, що робиш. Взаємодіяти - значить вміти чути, слухати і домовлятися, а також бути відповідальним за загальну справу і результат.

Вправа. Прочитати книгу Фредеріка Лалу «Відкриваючи організації майбутнього». Ця книга перевертає класичні уявлення людей про роботу компаній.

6. Ведення переговорів
Перше, з чим здобувач стикається при пошуку роботи, - переговори. Навчившись вести діалог, ви зможете вигідно «продати» себе на співбесіді і вирішувати конфліктні ситуації.

Вправа. При наступному розмові за три хвилини знайти в співрозмовника три речі, які вас об'єднують.

7. Гнучкість свідомості
У людей буває два типи установок: на зростання и на даність. Установка на зростання - продуктивна и корисна. Люди, націлені на зростання, вчаться и долаються складності, не боятися помилятися и докладають много зусіль. Люди з установкою на даність, навпаки, вважають, что здібності незмінні. Гнучкий свідомість легко адаптується до Нових обставинних и здатно на роботу в условиях невізначеності.

Керол ДВЕК пише про перші кроки создания установки на зростання в Книзі «Гнучкий свідомість»: «Подумайте про свою мету и о том, як вам слід поступат, Щоб не звернути з шляху ее Досягнення. Які кроки вам слід сделать, щоб добиться успеха? Яку інформацію вам нужно зібраті? »

Комментариев нет:

Отправить комментарий