НА ЗАМІТКУ
8 навичок успішної людини, яким не навчать в школі
Згідно Оксфордському словнику, soft skills - особисті якості, які дозволяють ефективно і гармонійно взаємодіяти з іншими людьми. Ось програміст Ілля. Він знає мову програмування Java, протоколи передачі даних, принципи побудови мереж, стандарти безпеки та англійську мову. Це його навички, пов'язані з професійною кваліфікацією, або hard skills. Ще Ілля швидко приймає рішення, вміє домовлятися, добре керує людьми і постійно вчиться новому. Такі навички визначаються як надпрофесійних, або soft skills. Hard skills - який Ілля фахівець, soft skills - який Ілля людина.
На що впливають «м'які навички»:
успішність в команді,
розвиток професійних можливостей і кар'єри,
репутація,
вибір на вашу користь.
У 2018 році в LinkedIn вивчили 450 тисяч профілів і вакансій і з'ясували, що в IT-галузі не вистачає таких навичок, як уміння слухати, давати зворотний зв'язок, домовлятися, співпрацювати, ділитися знаннями та інформацією. На форумі в Давосі аналітики надали звіт про майбутнє професій. Там наведено soft skills, попит на які сформується в найближчі п'ять років.
1. Критичне мислення
Вправа. Задати 50 будь-яких питань головному герою п'єси Шекспіра «Гамлет»: «Скільки років?» «Де народився?» «Чому прикидався божевільним?».
2. Креативність
Креативність перестала бути навиком тільки творчих людей: у фахівців різних сфер нерідко бувають ситуації, коли ідея чи рішення потрібні «ще вчора»: тут і цінно креативне мислення. В умовах майбутньої автоматизації і роботизації такий навик стане ще цінніше.
«Творчі люди здатні створювати щось корисне буквально з нічого. У 1857 році Джозеф Гайетті взяв звичайну прядив'яну неотбелённую папір і зобразив своє ім'я на обох її сторонах у вигляді водяного знака. Він випустив свій виріб на ринок з наступним написом: "Гігієнічна туалетний папір Гайетті - кращий засіб проти геморою". Так сіра папір перетворилася в першу туалетний папір ».
«Рисовий штурм і ще 21 спосіб мислити нестандартно», Майкл Мікалко
Вправа. Вибрати будь-який предмет і придумати для нього 20 варіантів альтернативного застосування.
3. Управління командою
Грамотне управління - це вміння вибудувати команду, яка сама визначає свою зону відповідальності в бізнесі, бере на себе ризики, приймає рішення, які приносять результати.
Управлінець і керівник - роль, яку можна тренувати, і чим раніше, тим краще. Прокачані управлінські навички допомагають Джуніор приймати зміни, піддавати свої дії і рішення аналізу і критики.
Вправа. Уявіть, що ви Стів Джобс. Ваша мета - вивести на ринок мобільних телефонів перший IPhone. Розпишіть свої завдання як керівника проекту.
4. Емоційний інтелект
Журналіст Деніел Гоулман в книзі «Емоційний інтелект: Чому він означає більше, ніж IQ» стверджує, що емоційний інтелект дозволяє управляти своїми емоціями і розпізнавати чужі, використовувати емпатію для досягнення цілей. Досвід доводить, що люди з розвиненим емоційним інтелектом часто більш успішні.
«Мені шкода, що я заплутався з промовою на презентації» замість «Чому ти не придумав, як викрутитися?» - перша ознака адекватного управління почуттями.
Вправа. Завести щоденник емоцій. Він допомагає екологічно «утилізувати» неприємні емоції, знаходити джерела самомотивації і внутрішньої енергії. Знайдіть шаблон щоденника в інтернеті і описувати свої емоції в кінці кожного дня.
5. Взаємодія з людьми
В умовах, коли проектні команди міняються або збирати заново, важливо швидко занурювати людей в те, що робиш. Взаємодіяти - значить вміти чути, слухати і домовлятися, а також бути відповідальним за загальну справу і результат.
Вправа. Прочитати книгу Фредеріка Лалу «Відкриваючи організації майбутнього». Ця книга перевертає класичні уявлення людей про роботу компаній.
6. Ведення переговорів
Вправа. При наступному розмові за три хвилини знайти в співрозмовника три речі, які вас об'єднують.
7. Гнучкість свідомості
У людей буває два типи установок: на зростання и на даність. Установка на зростання - продуктивна и корисна. Люди, націлені на зростання, вчаться и долаються складності, не боятися помилятися и докладають много зусіль. Люди з установкою на даність, навпаки, вважають, что здібності незмінні. Гнучкий свідомість легко адаптується до Нових обставинних и здатно на роботу в условиях невізначеності.
Керол ДВЕК пише про перші кроки создания установки на зростання в Книзі «Гнучкий свідомість»: «Подумайте про свою мету и о том, як вам слід поступат, Щоб не звернути з шляху ее Досягнення. Які кроки вам слід сделать, щоб добиться успеха? Яку інформацію вам нужно зібраті? »
Комментариев нет:
Отправить комментарий