ІНТЕРВ'Ю
«Весь секрет у тому, щоб навчити учнів думати»
Відомий український вчитель — про головні проблеми української освіти, важливість практики під час навчання, харизму вчителя та спільноту учнів
Відсутність ефективної державної політики у сфері шкільної освіти створює проблеми, що суттєво впливають на якість навчання: бюрократизація, брак належного матеріального забезпечення, нерозуміння ролі батьків, учнів та вчителів у навчальному процесі, знецінення атестата про завершення школи, а також нерозуміння суспільством зв’язку між освітою і майбутнім життєвим успіхом.
Про це, а також про організацію шкільної освіти у європейських країнах, проблему відсутності профільної школи, а також те, яким повинен бути добрий викладач, розповів Пауль Пшенічка — учитель фізики та астрономії вищої кваліфікаційної категорії, переможець національної премії Global Teacher Prize Ukraine (2017), почесний член Лондонського інституту фізики, Найкращий вчитель фізики світу за версією Intel (2004) та один із засновників методу проєктно орієнтованого навчання у школах.
— Коли варто починати навчання дитини?
— Перша теза — вчитися треба все життя, друга — навчатися ніколи не рано. Навчання починається ще навіть до народження. В материнському лоні дитина чує звуки, які обробляє матриця для сприйняття інформації. Тож що раніше почнеться розвиток, то краще. Відомий анекдот: до фахівця прийшли батьки порадитися, що робити, щоб дитина була розумною. Той запитав, скільки дитині років. Батьки відповіли — півтора, на що той сказав: ви вже спізнилися. Тобто базові навички сприйняття, концентрації уваги формуються ще задовго до школи. До слова, концентрація уваги — це одна з головних тем на освітніх форумах останніх років.
https://kmds.theukrainians.org/17/?fbclid=IwAR3mtmOAQ-2p_T8-UuS9p-ChAYws5-ZUR3qcpieHKDcIfbq_Yw5zqY7v4vI
Комментариев нет:
Отправить комментарий