понедельник, 15 марта 2021 г.

НА ЗАМІТКУ

Підтримка психічного здоров’я підлітків: 

4 поради від ЮНІСЕФ

Поради розроблені дорадчою групою з питань догляду за психічним здоров’ям та психосоціальної підтримки Міжвідомчого постійного комітету.

ЮНІСЕФ підготував поради батькам, які допоможуть у розмові в форматі «Як справи?».

Заохочуйте підлітка ділитися власними почуттями

  • Запитання щовечора. Запитайте дитину, як пройшов її день і що вона робила. Це можна зробити, запросивши допомогти вам із приготуванням вечері, щоб у цей час обговорити день.

  • Слова підтримки. Не стомлюйтесь нагадувати дітям, що ви поруч із ними, попри все, і що хочете почути, як вони почуваються і про що думають. Декілька простих підбадьорливих слів можуть допомогти їм почуватись комфортно й ділитися з вами своїми почуттями.

  • Розуміння. Важливо визнати та зрозуміти емоції, які підліток може переживати, навіть якщо це викликає дискомфорт. Коли діти відкриються вам, можна відповісти: «Я розумію», «Це звучить як важка ситуація» або «Це має сенс».

  • Похвала. Неважко помічати неприємні для вас речі, які роблять підлітки. Але також спробуйте помічати та хвалити сина чи доньку за те, що вони роблять добре, навіть за щось просте, наприклад, прибирання за собою.

Знайдіть час, щоб підтримати підлітка

  • Цілі. Попрацюйте разом з дитиною над створенням нового розпорядку дня та формулюванням досяжних щоденних цілей. Наприклад, можна встановити ціль робити домашнє завдання перед вечерею.

  • Незалежність. Підлітковий вік означає незалежність, а власний простір – це нормальна частина дорослішання. Спробуйте надати підліткові час і простір, аби він міг бути самостійним. Якщо дитина відчуває розчарування, допоможіть їй поміркувати над можливими шляхами розв’язання проблеми. Не намагайтеся брати на себе управління і не говоріть, що робити, вислухайте та дайте поради.

  • Перерва. Знайдіть декілька способів підтримати та заохотити підлітка робити перерви (від шкільної роботи, домашніх справ чи інших видів діяльності, над якими він може працювати), щоб робити те, що йому подобається.

Працюйте з конфліктом разом

  • Слухайте. Прислухайтеся до поглядів підлітка та намагайтеся спокійно розбиратися в конфлікті. Пам’ятайте: стрес відчувають усі!

  • Не зліться. Ніколи не обговорюйте певне питання, коли ви відчуваєте злість. Відійдіть, зробіть вдих і заспокойтеся – ви можете поговорити з дитиною пізніше.

  • Уникайте боротьби за владу. Підлітки можуть намагатися взяти усе під свій контроль через те, що світ здається непередбачуваним, а варіанти – обмеженими. Хоч як це складно в такий момент, співчувайте їхньому прагненню тримати все під контролем, коли їм недобре, а не намагайтеся дати їм відсіч або перемогти їх.

  • Будьте чесними та відвертими з підлітками. Можна дати їм зрозуміти, що ви також переживаєте додатковий стрес. Покажіть дитині, як ви справляєтеся зі своїми важкими почуттями.

  • Обговорюйте. Коли виникає конфлікт, знайдіть трохи часу, щоб подумати, як ви та ваша дитина можете його розв’язати. Ви можете обговорити ці думки зі своїм підлітком, щоб він побачив, як ви опрацьовуєте ідеї.

  • Подбайте про себе

    Не варто забувати про себе. Діти відчувають знервованість та втому батьків і підхоплюють її. Тому важливо потурбуватися про себе. Така турбота також є дієвим способом навчання для підлітка.

    • Стороння допомога. Звертайтесь по допомогу до інших, якщо ви відчуваєте себе пригніченими. Почуватися так – цілком нормально. Спробуйте знайти декількох людей, з якими ви можете поділитися почуттями та переживаннями. Щодня виділяйте трохи часу на спілкування з ними, щоб поговорити про свої почуття.

    • Вільний день. Виділіть собі день, щоб зайнятися справами, які допомагають вам долати стрес та керувати ним. Незалежно від того, насичений ваш день чи вільний, важливо робити те, що вам подобається, або просто кілька хвилин відпочити – це те, що може допомогти вам почуватися розслабленими та енергійними.

    • Спробуйте різні позитивні стратегії подолання стресу, які вам підходять. Наприклад: фізичні вправи, розмови з друзями, складання списків справ або планів на майбутнє, підтримання рутини та розпорядку дня, роздуми про те, за що ви вдячні або чим пишаєтеся, і заняття, які вам подобаються, такі як музика, мистецтво, танці або ведення щоденника.

 

Комментариев нет:

Отправить комментарий