понедельник, 1 июня 2020 г.

ПРОФЕСІЙНИЙ РОЗВИТОК ВИКЛАДАЧА
 5  КНИЖОК ДЛЯ ВИКЛАДАЧА
Огляд книжок, які точно сподобаються вчителям.
Чим зайнятися вчителю влітку? Відпочивати! А ще – готуватися до нового навчального року. Не лякайтеся, це зовсім не означає, що вам необхідно знову зануритися у папери. Навпаки! Настав час відпочити та почитати цікаву книжку. А якщо вона буде ще й корисною – це взагалі ідеально. Ми знаємо, як буває непросто знайти дійсно хорошу літературу, яка ще б допомогла сягнути нових вершин педагогічної майстерності. Саме тому ми дібрали для вас декілька чудових книжок для натхнення та цікавого відпочинку. Спробуйте!

1. Дуг Лемов «Майстерність учителя»

Ця книжка цілком може стати настільною для кожного викладача. Автор переконаний у тому, що викладання – це мистецтво, а будь-якому митцю потрібні не лише натхнення та талант, а й спеціальні інструменти. А тому і педагог не зможе досягти успіху, якщо не має набору певних інструментів, які допоможуть розкрити талант та потенціал усіх без винятку учнів. І щоб допомогти іншим, автор вирішив поспостерігати за роботою кращих викладачів, зібрати найкращі методики та поділитися ними з іншими. Прочитавши цю книгу, ви дізнаєтеся, як організувати сам процес викладання, як правильно спланувати та провести урок, які навчальні методики та коли використати (до речі, їх тут описано аж 49!). Повірте, ця книга стане справжнім Must have для вас як педагога!

2. Деніел Сіґел, Тіна Брайсон «Секрети мозку. 12 стратегій розвитку дитини»

Книга, яка швидко стала світовим бестселером. Книга, яка буде надзвичайно корисною для педагогів. Книга, яку ви можете порадити почитати батькам учнів. Автори наполягають на необхідності виховувати дітей з увагою до потреб їхнього мозку, тому пропонують дванадцять дієвих стратегій розвитку дитини (залежно від віку, методи та прийоми, які можна використати, змінюються). Навчіться використовувати пульт керування психікою, розсіювати хмари емоцій та навіть встановлювати зв’язки через конфлікти.

3. Аманда Ріплі «Розумники»

Хочете подивитися на вітчизняну систему освіти під іншим кутом? Тоді дізнайтеся, як навчають за кордоном! Гадаєте, про це і так вже достатньо говорили? Але чи пробували ви подивитися на освіту очима дітей? У цій книжці авторка робить таку спробу, досліджуючи історії трьох американських підлітків, які вирушили на навчання за обміном до Південної Кореї, Фінляндії та Польщі. Ви дізнаєтеся, як та чого насправді навчають дітей в інших країнах та, можливо, візьмете щось і для себе.

4. Тоні Вагнер, Тед Дінтерсміт «Мистецтво навчати. Як підготувати дитину до реального життя»

Вічне питання: чи гарантують хороші оцінки успішність дитині у подальшому житті? Так, але тільки в одному випадку: якщо наявна система освіти буде змінена. Адже що ми бачимо зараз? Відірваність навчальної програми від реального життя, недосконалу систему оцінювання, яка не мотивує, а лише засмучує дітей, та складнощі з отриманням дійсно корисних навичок. Що ж робити? Автори знайшли вихід та розробили альтернативну систему освіти, покликану розвивати креативне мислення. Так, вони переконані у необхідності повністю переглянути навчальну програму з математики, виключивши теми, які не знадобляться учням у майбутньому, та додавши більш корисні теорію ймовірностей, статистику та математичне моделювання. Втім, і викладачам інших предметів теж не варто розслаблятися!

5. Алан Кроуфорд, Е. Венди Саул, Самуел Метьюз, Джеймс Макінстер «Технології розвитку критичного мислення учнів»

Критичне мислення – справжній тренд сучасності. Це те, без чого учням ніяк не обійтися! А де критичному мисленню навчать краще, ніж у школі?
Автори пропонують величезну кількість методів та прийомів, спрямованих на розвиток критичного мислення, дають практичні поради та наводять детальні приклади роботи. Тому ідеї для цікавих уроків ніколи не закінчаться! Кожен метод покроково розписаний, тож у вас не буде жодних труднощів із їх адаптуванням та застосуванням.
А що ви читатимете влітку?
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ ІНФОРМУЄ
ОГЛЯД ПЛАТФОРМ ТА ІНСТРУМЕНТІВ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ, РЕКОМЕНДАЦІЇ  ДЛЯ ОРГАНІЗАЦІЇ ДИСТАНЦІЙКИ У ШКОЛІ, - ГО "СМАРТ ОСВІТА"  ТА МОН  ПІДГОТУВАЛИ ПОСІБНИК



Огляд основних інструментів для організації дистанційного навчання, рекомендації щодо того, як скласти розклад, налаштувати режим роботи вчителя/вчительки та зворотній зв’язок з учнями, а також про особливості оцінювання та контролю під час карантину. Про це та інші рекомендації, корисні для організації дистанційного навчання у молодшій, основній та старшій школі, ви можете прочитати у посібнику, підготовленому ГО “Смарт освіта” й Міністерством освіти і науки та оприлюдненому сьогодні, 6 травня 2020 року.
“Цей посібник – відповідь на пандемію коронавірусу і вимушений карантин в українських школах. Наші діти вже майже 2 місяці не мають змоги відвідувати школи, а вчителі та вчительки прискорено опановують технології та підходи дистанційного навчання. Цей період став викликом, але й хорошим досвідом для наших освітян. У посібнику ми узагальнили найкращі практики, які можуть стати корисними для педагогів. Ми впевнені, що рекомендації наших методисток, а також досвід багатьох учителів/учительок-практиків не лише будуть корисними для дистанційного закінчення 2019/2020 навчального року, а й стануть джерелом цікавих ідей для очного навчання”, – зазначає співзасновниця ГО “Смарт освіта” Іванна Коберник.
Наразі Міністерство освіти і науки України працює над оновленням Положення про дистанційне навчання. Досвід карантину, спричиненого епідемією коронавірусної інфекції (COVID-19), має лягти в основу нового документа.
Посібник складається з двох частин: 
  • Загальних принципів та інструментів дистанційного навчання,
  • Методичних рекомендацій з дистанційного навчання для школярів різного віку - початкової, основної та старшої школи.
У першій частині вчителі знайдуть докладний огляд основних принципів дистанційного навчання, поширених вебресурсів, таких як Moodlе,  Google Classroom, Zoom тощо. У посібнику є докладний опис інструментів для організації дистанційного навчання – використання відеоресурсів, онлайн-дошок, тестів та інструментів оцінювання, а також рекомендації щодо дотримання академічної доброчесності і запобігання списування в дистанційному навчанні.
У другій частині посібника йдеться про налаштування різних режимів організації дистанційного навчання, розміщено поради щодо того, як сформувати розклад та графік роботи вчителя, а також організувати навчання дітей з особливими освітніми потребами.
Посібник було підготовлено за підтримки Міжнародного фонду “Відродження”.

Комментариев нет:

Отправить комментарий