Найкращий
вчитель України — про мрії, секрети та плани на призові 250 тисяч гривень
Найкращим вчителем країни за версією премії Global Teacher Prize
Ukraine 2018 став 29-річний учитель інформатики із Запоріжжя.
Олександр займається інклюзивною освітою та вивчив жестову мову, разом з дітьми
створює роботів та майструє сонячні панелі, й три роки поспіль перемагає в
математичному конкурсі з усного рахунку.
Думка
промайнула одразу, щойно художник почав малювати синій джинсовий жилет, —
усміхається Олександр. — А коли почала з’являтися борода, то тихесенько зиркнув
на колег-чоловіків, які сиділи зі мною в одному ряду, — чи є ще хтось з
борідкою? Пробував «підставляти» обличчя під незавершений портрет і всередині
вирували емоції. До останнього не міг повірити: «Це й справді я? Тут стільки
достойних цього звання людей!» Тримав кулаки за всіх претендентів, які стали за
час підготовки до конкурсу моїми товаришами.
Мені вистачило півроку, щоб зрозуміти: вчительство — моя
справа життя на всі сто відсотків. До того я навіть не уявляв, як воно — вчителювати,
адже тільки сам навчався — в школі, університеті. Процес затягнув, як вир і вже
не відпускає. Я став більш комунікабельним, отримав розуміння, як правильно
працювати з дітьми з особливими потребами, як тримати увагу публіки на сцені (а
я боявся бути оратором до приходу до школи!), що значить бути джерелом
натхнення для маленьких розумників. Мінуси професії? Гм-м-м, — те, що треба на
роботу дуже рано приходити, рахується?
Сфера IT, в якій я працюю, стрімко
розвивається. Інколи я й сам не встигаю за плином технологій — учні приходять і
кажуть: а ми бачили лайфхаки з 3D-малювання, розкажете детальніше? Зізнаюсь,
інколи я й сам про такі штуки від них чую вперше. Завдяки палкому бажанню учнів
у нашій школі з’явився 3D-принтер, і ми часто створюємо з ними віртуальні
3D-моделі.
Діти мотивують відслідковувати ноу-хау,
йти в ногу з часом. А оскільки всі мої підопічні обожнюють подорожувати —
намагаюся допомагати їм втілювати travel-мрії. Стараюсь домовлятись із
організаторами освітніх проектів, які проводяться в нашій школі, щоб вони за
можливості спонсорували поїздки учнів до різних куточків України — так ми
побували в Харкові, Одесі, Львові, Славську.
Головне — внутрішня
енергія. Це вона — головний магніт вчителя. А ще важливо бути для учня
партнером у навчанні й не робити акцент на оцінюванні.
От і намагаюся бути з дітьми на одній хвилі!https://www.facebook.com/osvitoria.media/videos/241018226568219/
Комментариев нет:
Отправить комментарий