понедельник, 8 октября 2018 г.

Освіторія

Найкращий вчитель України — про мрії, секрети та плани на призові 250 тисяч гривень
Найкращим вчителем країни за версією премії Global Teacher Prize Ukraine 2018 став 29-річний учитель інформатики із Запоріжжя. Олександр займається інклюзивною освітою та вивчив жестову мову, разом з дітьми створює роботів та майструє сонячні панелі, й три роки поспіль перемагає в математичному конкурсі з усного рахунку.
Думка промайнула одразу, щойно художник почав малювати синій джинсовий жилет, — усміхається Олександр. — А коли почала з’являтися борода, то тихесенько зиркнув на колег-чоловіків, які сиділи зі мною в одному ряду, — чи є ще хтось з борідкою? Пробував «підставляти» обличчя під незавершений портрет і всередині вирували емоції. До останнього не міг повірити: «Це й справді я? Тут стільки достойних цього звання людей!» Тримав кулаки за всіх претендентів, які стали за час підготовки до конкурсу моїми товаришами.
Мені вистачило півроку, щоб зрозуміти: вчительство — моя справа життя на всі сто відсотків. До того я навіть не уявляв, як воно — вчителювати, адже тільки сам навчався — в школі, університеті. Процес затягнув, як вир і вже не відпускає. Я став більш комунікабельним, отримав розуміння, як правильно працювати з дітьми з особливими потребами, як тримати увагу публіки на сцені (а я боявся бути оратором до приходу до школи!), що значить бути джерелом натхнення для маленьких розумників. Мінуси професії? Гм-м-м, — те, що треба на роботу дуже рано приходити, рахується?
Сфера IT, в якій я працюю, стрімко розвивається. Інколи я й сам не встигаю за плином технологій — учні приходять і кажуть: а ми бачили лайфхаки з 3D-малювання, розкажете детальніше? Зізнаюсь, інколи я й сам про такі штуки від них чую вперше. Завдяки палкому бажанню учнів у нашій школі з’явився 3D-принтер, і ми часто створюємо з ними віртуальні 3D-моделі.
Діти мотивують відслідковувати ноу-хау, йти в ногу з часом. А оскільки всі мої підопічні обожнюють подорожувати — намагаюся допомагати їм втілювати travel-мрії. Стараюсь домовлятись із організаторами освітніх проектів, які проводяться в нашій школі, щоб вони за можливості спонсорували поїздки учнів до різних куточків України — так ми побували в Харкові, Одесі, Львові, Славську.

Головне — внутрішня енергія. Це вона — головний магніт вчителя. А ще важливо бути для учня партнером у навчанні й не робити акцент на оцінюванні.

От і намагаюся бути з дітьми на одній хвилі!https://www.facebook.com/osvitoria.media/videos/241018226568219/

Комментариев нет:

Отправить комментарий