ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ
15 типових помилок вчителя під час дистанційки
Помилка №1 Планувати хід уроку «в голові»
Доволі поширена помилка: вчитель іде на онлайн-урок, маючи в запасі два-три слайди, вміння імпровізувати і приблизне розуміння, як можна «потягнути час». Якісний урок можна провести тоді, коли ви продумаєте загальну його картину. Можна скористатися цікавою методикою планування уроку за 5 хвилин — як дистанційного, так і в офлайн-форматі.
Помилка №2 «Забувати» про візуалізацію контенту
Під час онлайн-навчання візуалізація навчального матеріалу набуває особливої цінності. Адже саме динамічна й чітка структура уроку в поєднанні з відео, фото, колажами, тематичними мемами розпалюють інтерес учнів. А значить, тих, хто відволікається, у класі стане менше, а виконаних завдань і бажання школярів ділитися думками — більше.
Помилка №3 Починати урок із вправ без інструктажу
Починати онлайн-заняття із вправ або конспектів не варто. Натомість учитель має провести інструктаж. Після привітання можна розповісти, яку тему сьогодні розглядаємо, які активності заплановано. Домовляємось, що мікрофони на початку уроку в нас вимкнені, а після того чи того етапу роботи мікрофони вмикаються і можна ставити запитання.
Помилка №4 Не враховувати логіку розвитку уроку
Глядач має стати свідком зав’язки, розвитку подій, кульмінації та розв’язки. Якщо розвитку не відбуватиметься, а ваш голос монотонно і рівно чеканитиме фразу за фразою, правило за правилом — тема вивітриться з учнівських голів. Щоб цього не сталося, наповніть свій урок різними видами навчальної діяльності.
Помилка №5 Не давати дітям слово на уроці
Домовтеся з учнями: коли саме ви влаштовуєте обговорення і які правила взаємної ввічливості діють під час роботи з увімкненими мікрофонами.
Помилка №6 Намагатися перенести офлайн-методики в дистанційний формат
Опрацьовувати підручник за параграфами на онлайн-уроках усі 45 хвилин, читати й переписувати правила — ні і ще раз ні! До підручника можна попросити звернутися дітей у крайньому випадку — наприклад, якщо потрібно виконати якусь важливу вправу. Натомість помічними будуть онлайн-опитування, платформи із цікавими тестами з предметів, робота з текстами.
Помилка №7 Ігнорувати безпеку
Застосунок Zoom — чи не найпопулярніший інструмент для освіти під час карантину в Україні та за кордоном. Але попри всю його зручність, на уроки можуть увірватися сторонні «жартівники» з лайкою чи провокативними матеріалами. Щоб прикрості не трапилось, не нехтуйте правилами безпеки.
Помилка №8 Дотримуватися принципу «Що більше онлайн-інструментів, то краще»
У процесі знайомства з новими інструментами запам’ятовуйте найзручніші для вас, але обов’язково тестуйте нові час від часу. До прикладу, я зараз навчаюсь використовувати всі потужності інструменту Canva, щоб робити там круті презентації, додавати цікавий віжуал. До цього користувався переважно PowerPoint.
Помилка №9 Підвищувати голос
Підвищення голосу неприємне і під час традиційного уроку. А під час онлайнового може стати неабияким подразником для учнівських вух (особливо для тих, хто ні в чому не винен). А ось «налякати» чи «навести лад» йому навряд під силу. Треба поважати особистість дитини. А якщо учень відволікається, у моїй практиці спрацьовує спокійна реакція і запитання: «Петре/Марку/Ангеліно, вже можемо працювати далі?»
Помилка №10 Проводити мало часу з учнями онлайн
Це може бути «погана» звичка, запозичена з 2020 року, коли мало хто розумівся на організації якісного дистанту. Часу для перелаштування та адаптації минуло достатньо, аби клас не отримував завдання у формі фотографії рукописного аркуша, скинутого у Viber, на електронку або, у кращому випадку, розміщеного на вебсайті школи. Ваша зацікавленість у взаємодії з учнями — ба навіть через екран — вкрай важлива! Діти хочуть спілкуватися зі своїм учителем, бачити його емоції й показувати свої. І, звісно ж, взаємодіяти з однокласниками і вчителем під час обговорень та за допомогою цікавих онлайн-інструментів.
Помилка №11 Нехтувати помічним ресурсом Всеукраїнської школи онлайн
На платформі в мене є власний курс, який можу інтегрувати у свої уроки. Залюбки рекомендую учням курси інших вчителів: діти реєструються і виконують завдання.
Помилка №12 «Забувати» про цифрові інструменти, щойно закінчився дистант
Ця крайність зустрічається на практиці частіше, аніж зловживання навчальним онлайн-інструментарієм. Велика частина вчителів після виходу з дистанційки в момент виключають цифрові інструменти зі свого арсеналу, неначе хочуть забути про труднощі, які їм довелося долати на шляху порозуміння з учнями в онлайн-площині. Та не варто карати круті цифрові інструменти навмисним забуттям!
Помилка №13 Вимикати учня
Фразу «Вийди з класу» у нових умовах замінює примусове «вигнання» за допомогою роз’єднання зв’язку. Але це вкрай неетично, особливо якщо учень разово вас роздратував, хай навіть і сильно. Неприємні ситуації повторюються? Це привід звернутися до класного керівника чи куратора, адміністрації чи батьків.
Помилка №14 Не бачити учнів під час онлайн-уроку
Діти частенько намагаються вдатися до хитрощів, щоб бути на уроці з вимкненою камерою: «Вдома не прибрано», «Кішка бігає», «Молодші братики-сестрички ходять перед камерою». Як би там не було, камери під час уроку вмикати варто — і вчителю, і учням. Це дисциплінує, сприяє діловій атмосфері, допомагає комунікувати ефективніше.
Помилка №15 Дозволяти обезцінювати вашу працю
Якщо ви намагаєтеся зробити онлайн-урок цікавим і якісним — ваш ентузіазм передаватиметься й учням. Хтось намагається свідомо обезцінити ваші старання критикою? Вислухайте, але не приймайте геть усе на свій рахунок. Натхнення народжується там, де є свобода.
Комментариев нет:
Отправить комментарий