понедельник, 17 февраля 2020 г.

 ІННОВАЦІЙНІ

ОСВІТНІ ТЕХНОЛОГІЇ 

Квест у школі: інтерактивна форма позакласної роботи з учнями

Всі позакласні заходи або підсумкові активності перед контрольною можна провести як квест у школі, адже світ 21 століття надає багато інформації щодо процесів, актуальних для кожного. . Олена Ганич зі Сторожницької ЗОШ на Закарпатті розповідає, як ефективно організувати станції для такої форми роботи.

Classtime і позакласна робота: проведення інтерактивних активностей 

Для організації активного дозвілля дітей та з метою розвитку пізнавального інтересу, логічного мислення, кмітливості, виявлення організаторських та творчих здібностей учнів вчителі часто використовуть такий вид позаурочної роботи, як квест. Організація і проведення квестів вимагають значної попередньої підготовки: підбір завдань, розробка маршруту (мапи квестової зони),  і, головне, пошук асистентів – вчителів, які б знаходилися у визначених локаціях-зупинках маршруту квесту. Асистент, як правило, зустрічає команду, отримує пароль-ключ від станції-зупинки, оголошує наступне завдання для учасників квесту, слідкує за ходом його виконання та оцінює правильність . Очевидно, без допомоги декількох колег (щонайменше 4-5) організувати такого роду змагання неможливо, АЛЕ… 
І тут на допомогу мені прийшов чудовий сервіс Classtime, який виконує роль універсального асистента для проведення квестів. Звичайно, використовуючи даний сервіс, квест можна провести, не піднімаючись зі стільця, але дітям подобається і потрібен рух, активність, тому я Classtime поєднала з QR-кодами, створивши оптимальний квест у школі як для вчителя, так і для учня. 

Інструкція з організації квесту за допомогою сервісу Classtime та QR-кодів:

– Учасники квесту діляться на 2-3 команди порівно (можна обʼєднати учнів у змішані групи – з різних класів). Обирають у кожній команді 2 учнів, один з яких буде відповідати за зчитування QR-кодів, а інший – відповідатиме за відповіді на платформі Classtime. 
– На старті команди отримують мапу квестової зони із відміченими пунктами-зупинками. Всі команди проходять ті ж самі пункти, але йдуть до них різними маршрутами – номер наступного пункту-зупинки генерується за допомогою функції перемішування питань на платформі Classtime, зустрічаються лише на старті та на фініші.
– Квест розроблений таким чином, що номер пункту-зупинки та частину завдання учні отримують у Classtime (рис.1), а іншу частину – за допомогою зчитувача QR-кодів (рис.2) у відповідній локації квестової зони.
 
Рис.1 Питання у Classtime

 Рис.2 Питання зашифроване у QR-коді
– Реквізит: маршрутні листи-мапи квестової зони, смартфони (2 на команду) із встановленими зчитувачами QR-кодів та доступом до Інтернет, завданнями для станцій-зупинок у вигляді QR-кодів, розробка квесту на платформі Classtime.
– На фініші учитель-координатор перевіряє правильність виконання завдань, і визначає переможця за найбільшою кількістю балів і швидкістю проходження квесту (у разі рівності балів).
Таким чином учитель може самостійно провести квест у школі, не залучаючи інших вчителів та не витрачаючи час і зусилля на організацію станцій-зупинок – достатньо аркуша паперу з QR-кодом та смартфона з Classtime.
Розробка географічного квесту «Європейські перегони» доступна за покликанням https://www.classtime.com/share/bb857b8d-b446-4517-b98c-5c452131fef0  ,
QR-коди із завданнями можна завантажити тут – https://drive.google.com/open?id=1bQCIEt_pQ1hp3xkI4v8wn1vU5_vOlBfd .



Комментариев нет:

Отправить комментарий