КАР'ЄРА. РОБОТА. НАВЧАННЯ
Ключові компетенції, які будуть максимально
затребувані в найближчому майбутньому. Рівень їх розвитку буде визначати
конкурентоспроможність людини на ринку праці, а для компанії це буде означати
максимально ефективне управління наявними людським капіталом.
Компетенція 1. Системне мислення
Сьогодні для успіху в роботі недостатньо володіти
знаннями або добре бачити свій «шматочок ланцюга». Необхідно переходити до
мислення, яке б охоплювало систему цілком, формувало ці системи з окремих
елементів і дозволяло бачити те, як конкретні зміни впливають на сукупність
ключових процесів. Від фрагментарного сприйняття ми рухаємося до роботи з
системами, вибудовування і підтримці зв'язності в роботі. Вже сьогодні ми маємо
справу з постійними змінами, тому вміння бачити взаємозв'язки різних елементів
будуть приводити до значних проривів в роботі.
Компетенція 2. Міжгалузева комунікація
Все більше професій і проектів виникає на стику
декількох дисциплін. Для вирішення багатьох завдань нам потрібні люди, котрі
розуміються одночасно в декількох областях знань. Вони можуть створювати
несподівані, унікальні, проривні рішення. Даний навик також дозволяє швидше
вчитися, брати найкраще з різних областей, за рахунок такого «метапереноса»
забезпечувати розвиток всередині своєї області. Спеціаліст по великим даними в
HR - одна з професій майбутнього. Для неї потрібно буде як знання математики,
ІТ-систем, так і розуміння ключових аспектів роботи з персоналом. До слова,
фахівці з управління брендом роботодавця теж працюють на стику двох сфер -
комунікацій і управління персоналом. У майбутньому потреба в міждисциплінарних
підходах і рішеннях буде тільки рости.
Компетенція 3. Управління проектами та процесами
Проектне управління стає все більш поширеним
підходом в бізнесі, тому необхідно буде мати компетенції, що дозволяють
відповідати не тільки за свою роботу і виконання певних завдань. Спеціаліст
будь-якого рівня сьогодні може виявитися в ролі людини, яка має відповідати за
проект (і проект цей може бути не тільки в області його професійної
спеціалізації). Навряд чи необхідно буде проходити сертифікацію, але розуміння
принципів, підходів і навички їх застосування на практиці потрібні будуть все
більш широкому колу співробітників.
Компетенція 4. Робота з ІТ-системами
Якщо ви йдете працювати у велику компанію, то
навик роботи в SAP буде вашим перевагою. І це далеко не єдиний приклад. В
майбутньому ми повинні освоїти різні ІТ-системи, які систематизують нашу роботу
і процеси. Володіння ІТ-системами стане обов'язковим як навик роботи в MSOffice
сьогодні.
Компетенція 5. Клієнтоорієнтованість
Все більше число компаній розвивають у
співробітників вміння слухати і чути один одного. Індекси NPS, що вимірюють
роботу різних підрозділів (в першу чергу обслуговують), стали досить поширеною
практикою. Сучасний системний адміністратор повинен вміти пояснити «чайнику»
основи роботи і зробити це коректно і ефективно. Кадровик повинен швидко
оформити всі документи, а бухгалтер - забезпечити необхідні розрахунки і
виплати. І для всього цього потрібно буде вміти не тільки зробити це, але і
правильно зі своїм - внутрішнім або зовнішнім - клієнтом поспілкуватися. Так що
ставка на емоційний інтелект як і раніше актуальна.
Компетенція 6. Робота з людьми і робота в команді
Процеси стають настільки складними, що без роботи
в команді вже неможливо буде виконати більшість завдань. Частина компаній вже
взяли курс на розвиток емпатії та навичок роботи в команді (куди можуть входити
як ті, кого «хочеться обійняти», так і набагато менш близькі за духом
товариші), даний напрямок залишиться в «лідерах» корпоративного навчання.
Компетенція 7. Робота в умовах невизначеності
А що ще очікувати від VUCA-світу? Вміння
працювати в ситуації, коли постійні тільки зміни. На щастя, у представників
покоління Y цей навик вже сформований. Невизначеність для них комфортна, і вони
легко з нею справляються. Ну а ми - Х - будемо вчитися любити невизначеність і
її «чорних лебедів».
Компетенція 8. Мультикультурність і відкритість
Diversity - головний тренд в світі великого
міжнародного бізнесу. Виявилося, що якщо на проблему дивитися з різних позицій,
то ймовірність знайти нетривіальне рішення в рази вище. Але це вимагає
відкритості розуму, вміння слухати і чути альтернативні ідеї, сприймати їх,
бути гнучким. Оскільки найкращі ідеї можуть народитися в різних куточках світу,
в команду слід представників різних країн і культур. Буде потрібно вміння
знаходити мову з іншими людьми, приймати їх і використовувати їх можливості для
вирішення завдань бізнесу.
Компетенція 9. Усвідомленість
Як сказав Павло Лукша, керівник проекту «Атласу
нових професій», на конференції EdEx: «Усвідомленість - ключова компетенція XXI
століття». Вона дозволяє розвивати навик рефлексії, робити свідомий вибір,
розуміти особливості себе і оточуючих.
Комментариев нет:
Отправить комментарий