среда, 12 июня 2019 г.

КАР'ЄРА. РОБОТА. НАВЧАННЯ
Ключові компетенції, які будуть максимально затребувані в найближчому майбутньому. Рівень їх розвитку буде визначати конкурентоспроможність людини на ринку праці, а для компанії це буде означати максимально ефективне управління наявними людським капіталом.
 
Компетенція 1. Системне мислення
Сьогодні для успіху в роботі недостатньо володіти знаннями або добре бачити свій «шматочок ланцюга». Необхідно переходити до мислення, яке б охоплювало систему цілком, формувало ці системи з окремих елементів і дозволяло бачити те, як конкретні зміни впливають на сукупність ключових процесів. Від фрагментарного сприйняття ми рухаємося до роботи з системами, вибудовування і підтримці зв'язності в роботі. Вже сьогодні ми маємо справу з постійними змінами, тому вміння бачити взаємозв'язки різних елементів будуть приводити до значних проривів в роботі.

Компетенція 2. Міжгалузева комунікація
Все більше професій і проектів виникає на стику декількох дисциплін. Для вирішення багатьох завдань нам потрібні люди, котрі розуміються одночасно в декількох областях знань. Вони можуть створювати несподівані, унікальні, проривні рішення. Даний навик також дозволяє швидше вчитися, брати найкраще з різних областей, за рахунок такого «метапереноса» забезпечувати розвиток всередині своєї області. Спеціаліст по великим даними в HR - одна з професій майбутнього. Для неї потрібно буде як знання математики, ІТ-систем, так і розуміння ключових аспектів роботи з персоналом. До слова, фахівці з управління брендом роботодавця теж працюють на стику двох сфер - комунікацій і управління персоналом. У майбутньому потреба в міждисциплінарних підходах і рішеннях буде тільки рости.

Компетенція 3. Управління проектами та процесами
Проектне управління стає все більш поширеним підходом в бізнесі, тому необхідно буде мати компетенції, що дозволяють відповідати не тільки за свою роботу і виконання певних завдань. Спеціаліст будь-якого рівня сьогодні може виявитися в ролі людини, яка має відповідати за проект (і проект цей може бути не тільки в області його професійної спеціалізації). Навряд чи необхідно буде проходити сертифікацію, але розуміння принципів, підходів і навички їх застосування на практиці потрібні будуть все більш широкому колу співробітників.

Компетенція 4. Робота з ІТ-системами
Якщо ви йдете працювати у велику компанію, то навик роботи в SAP буде вашим перевагою. І це далеко не єдиний приклад. В майбутньому ми повинні освоїти різні ІТ-системи, які систематизують нашу роботу і процеси. Володіння ІТ-системами стане обов'язковим як навик роботи в MSOffice сьогодні.

Компетенція 5. Клієнтоорієнтованість
Все більше число компаній розвивають у співробітників вміння слухати і чути один одного. Індекси NPS, що вимірюють роботу різних підрозділів (в першу чергу обслуговують), стали досить поширеною практикою. Сучасний системний адміністратор повинен вміти пояснити «чайнику» основи роботи і зробити це коректно і ефективно. Кадровик повинен швидко оформити всі документи, а бухгалтер - забезпечити необхідні розрахунки і виплати. І для всього цього потрібно буде вміти не тільки зробити це, але і правильно зі своїм - внутрішнім або зовнішнім - клієнтом поспілкуватися. Так що ставка на емоційний інтелект як і раніше актуальна.

Компетенція 6. Робота з людьми і робота в команді
Процеси стають настільки складними, що без роботи в команді вже неможливо буде виконати більшість завдань. Частина компаній вже взяли курс на розвиток емпатії та навичок роботи в команді (куди можуть входити як ті, кого «хочеться обійняти», так і набагато менш близькі за духом товариші), даний напрямок залишиться в «лідерах» корпоративного навчання.

Компетенція 7. Робота в умовах невизначеності
А що ще очікувати від VUCA-світу? Вміння працювати в ситуації, коли постійні тільки зміни. На щастя, у представників покоління Y цей навик вже сформований. Невизначеність для них комфортна, і вони легко з нею справляються. Ну а ми - Х - будемо вчитися любити невизначеність і її «чорних лебедів».

Компетенція 8. Мультикультурність і відкритість
Diversity - головний тренд в світі великого міжнародного бізнесу. Виявилося, що якщо на проблему дивитися з різних позицій, то ймовірність знайти нетривіальне рішення в рази вище. Але це вимагає відкритості розуму, вміння слухати і чути альтернативні ідеї, сприймати їх, бути гнучким. Оскільки найкращі ідеї можуть народитися в різних куточках світу, в команду слід представників різних країн і культур. Буде потрібно вміння знаходити мову з іншими людьми, приймати їх і використовувати їх можливості для вирішення завдань бізнесу.

Компетенція 9. Усвідомленість
Як сказав Павло Лукша, керівник проекту «Атласу нових професій», на конференції EdEx: «Усвідомленість - ключова компетенція XXI століття». Вона дозволяє розвивати навик рефлексії, робити свідомий вибір, розуміти особливості себе і оточуючих. 

Комментариев нет:

Отправить комментарий