11 книг, які радять викладачі українських вишів
Ми поцікавилися
у викладачів українських ВНЗ, що вони порадили б прочитати вчителям та й усій
педагогічній спільноті, в тому числі студентам, аби водночас відпочити та
набратись нових знань. Вийшла досить несподівана підбірка.
Олександр Мокін,
доктор технічних наук, професор Вінницького національного технічного
університету:
«В першу чергу
це - Кен Робінсон «Школа майбутнього» –
критичний погляд на проблеми сучасної освіти та цікаві способи їх рішення від
одного з найкращих освітніх експертів світу. Ешлі Венс «Ілон Маск» – історія падінь та успіхів однієї з
найцікавіших постатей сучасності, яка кожного року (а іноді й місяця) дописує в
історію людства чергове «вперше…»; політиків забудуть, а Ілона Маска будуть
пам’ятати, як Едісона, Джобса та інших видатних бізнесменів-новаторів. Малколм
Гладуелл «Неординарні. Історії успіху» – про переоцінену
роль рівня IQ в успіху людини, про важливість 10000 годин практики та
сприятливих умов для досягнення майстерності та успіху, і про багато інших
цікавих культурних, освітніх, економічних та соціальних особливостей. Ден
Сонор, Сол Синґер «Країна стартапів. Історія ізраїльського
економічного дива» – про важливість інновацій для розвитку
економіки, про створення передумов та інфраструктури для розвитку стартапів,
про ефективні методи залучення у країну інвестицій тощо».
Ірина Кравченко,
к.пед.н., доцент Національного педагогічного університету ім.М.П. Драгоманова:
«Я порадила б
три книги і всі вони адресовані студентам та вчителям. Перша, це – «Європейська кредитна трансферно-накопичувальна система: довідник».
Ця книга дасть відповідь на запитання, що таке ЄКТС. Адже про це всі чули всі
живуть і навчаються, але правильно розуміють, — одиниці. Наприклад, чим ЄКТС відрізняється
від кредитно-модульної системи організації навчання у ВНЗ, яку на рівні МОН як
обов’язкову, вже скасували. Наступні дві книги збагатять знаннями з методів і
засобів навчання в сучасній школі. Це – «Навчаємо мислити критично:
посібник для вчителів» та «Навчання через дебати:
різноманіття поглядів».
Артур Кочарян,
к.пед.н., старший викладач Національного університету біоресурсів і
природокористування України:
«На сьогодні і
в книгарнях, і в Інтернет-просторі можна досить легко знайти і придбати надзвичайно
широку лінійку книг: від художньої до бізнес-літератури. Що б я порадив
прочитати? Звісно, дехто очікує на якусь дуже корисну книгу, яка допоможе
досягнути успіху в житті, стати заможним та щасливим... Я пораджу прочитати
Регіну Бретт «Бог ніколи не моргає». Хоча в неї
ціла низка книжок, тому раджу всі. Це не просто рецепт успіху; це - реальне
життя реальної людини, яка подолала реальні проблеми. Авторка показує своє
життя, і читач просто не може не усвідомити справжній сенс свого. Це
найголовніше, на мою думку, - знати для чого ти живеш».
Олена Биковська,
доктор педагогічних наук, професор, ректор Інституту екології економіки і
права:
«Відносно того,
яку книгу рекомендувати почитати, то це залежить від ситуації. Адже одна й та
сама книга різними людьми у різних ситуаціях сприймається абсолютно по-різному.
Так само й жанр видання – книги для професійної діяльності чи духовних потреб.
Між тим, цікавим є факт, коли вивчали так зване «скандинавське чудо» і причини
найвищих показників освітніх досягнень учнів за PISA, TIMSS, то самі скандинави
відзначали, що у них «культ книги», читають з дитинства і дуже багато. Отож,
хочу порадити дві книги. «…І насамперед – прикладна
наука» Семена Гончаренка та «Теоретичні основи сучасної
української педагогіки» Омеляна Вишневського».
Сергій Терепищий,
доктор філософських наук, доцент Національного педагогічного університету
ім.М.П. Драгоманова:
«Важко бути Богом» Братів Стругацьких, дуже
важлива книга, адже вона розкриває зв’язок людини і соціального світу».
Якщо ви вже
читали якісь з запропонованих книжок залиште коментар, чи стали вони Вам у
нагоді. І якій літературі віддаєте перевагу навчальній, нон-фікшин, чи,
можливо, класиці?
Підготував Юрій
Коноваленко
Комментариев нет:
Отправить комментарий