понедельник, 13 марта 2023 г.

 

Освітні інновації


Як фізкультура й спорт впливають на академічну успішність – британське дослідження


Сьогодні на матеріалі британського метадослідження Teaching and Learning Toolkit пропонуємо розглянути, наскільки корисними можуть бути фізкультура і спорт не самі собою, для здоров’я, а для навчання. Зокрема, учені стверджують, що поєднання фізичної активності й навчальної діяльності у межах коротких, чітко спланованих програм, може бути ефективним для тих, кому потрібно “підтягнути” грамотність і математику.

Фізична активність – термін, який охоплює залучення учнів до спорту, танців або будь-якого виду фізичних вправ. Це може відбуватися завдяки організованим позашкільним заходам або програмам місцевих спортивних клубів та асоціацій.

Іноді спортивні заняття використовують як засіб заохочення молоді до додаткових навчальних занять. Наприклад, це можуть бути футбольні тренування в місцевому футбольному клубі, поєднані з навчанням, інформатикою, уроками з мови (підвищення грамотності) або математики.

Фізична активність важлива для здоров’я, самопочуття та фізичного розвитку. Вона цінна сама собою, однак дослідження засвідчують, що фізкультура й спорт також можуть до певної міри позитивно впливати на академічну успішність, зокрема в математиці та грамотності.

Наскільки такий підхід ефективний?

Середня ефективність від залучення школярів до фізичної активності – прогрес, який приблизно дорівнює одному місяцю навчання протягом року.

Варіативність позитивного впливу свідчить про те, що якість програми, акцент на академічному навчанні або зв’язок із ним значать більше, ніж конкретний тип діяльності чи залучення спортивних заходів.

Участь у заняттях спортом і фізичною культурою більшою мірою впливає на здоров’я, розвиток, самопочуття та соціальні переваги. Також учені спостерегли, що залучення до фізичної культури та спорту позитивно впливає на відвідуваність учнем школи.

Позитивний ефект від спортивних занять однаковий (+1 місяць) для учнів початкової і середньої школи. Покращення успішності в тих, хто займається спортом, виявили у царинах математики та грамотності.

Ключові висновки

  1. Позитивний вплив фізичної активності на академічні досягнення невеликий (+1 місяць). Попри те, що дослідження фокусувалися на зв’язку між фізичною активністю та академічною успішністю, надзвичайно важливо забезпечити учням доступ до високоякісної фізичної активності заради інших переваг і можливостей, які вона надає.
  2. Вплив на академічні досягнення значно відрізняється залежно від того, чим саме займаються учень чи учениця. Спортивні успіхи, звичайно, безпосередньо не перетворюються на академічні. Однак імовірно, що якісно укладена спортивно-навчальна програма із акцентом на академічному навчанні має більше значення, ніж конкретний вид спортивної діяльності.
  3. Чітко сплановані позакласні заходи, які включають коротке, регулярне та структуроване підвищення грамотності та навчання математики (репетиторство або групове навчання) як частину спортивної програми, наприклад, позашкільний клуб або літня школа, імовірніше поліпшать успішність, ніж просто заняття спортом.
  4. Існують докази того, що залучення до позакласних спортивних заходів може покращити відвідуваність учнями школи.


Комментариев нет:

Отправить комментарий