понедельник, 15 ноября 2021 г.

НА ЗАМІТКУ

10 ідей для онлайн-навчання від українських учителів

https://nus.org.ua/articles/

ЯК УРІЗНОМАНІТНИТИ ОНЛАЙН-НАВЧАННЯ

Нестандартна контрольна робота з біології

У СЗШ №158 Києва випробували нестандартний формат проведення контрольної роботи з біології під час дистанційного навчання. Для цього педагогиня запропонувала учням перетворитися на “вчителів” і провести уроки біології для батьків на природі, на балконі чи біля підвіконня.

Об’єктами дослідження були рослини. Нові “вчителі” мали обрати одну з вивчених тем і пояснити її своїм “учням”, тобто батькам. Пояснення треба було зняти на відео й надіслати вчительці, яка оцінювала роботу.

Ось кілька відгуків батьків:

  • “Мені здається, що після такої творчої роботи, як була контрольна з біології, діти засвоюють більше знань і більш зацікавлені предметом, ніж після стандартного тесту. Ба більше, що зараз багато учнів хочуть стати відеоблогерами. Дуже гарна практика! Дякуємо вчителям!”.
  • “Щодо творчої роботи мого сина – не знаю, наскільки він усе правильно розповів, але бабуся з Яринкою точно багато нового почули. Також було несподівано й цікаво бачити його в ролі спікера, “учителя”. Сподіваюся, що наступні роботи будуть ще кращими! Пишаємося педагогами, які проявляють творчість і креатив під час дистанційного навчання!”.

Опитування батьків про успіхи й недоліки дистанційного навчання

Якщо ви сумніваєтеся, чи в школі добре влаштоване дистанційне навчання, зробіть опитування в Google-формах серед батьків і учнів. Як, наприклад, це зробили в київській школі №158.

Там про це запитали 450 батьків і отримали статистику. 33,4% батьків вважають, що дистанційні уроки незручні для дітей, тому хочуть повернутися до офлайн-навчання.

60,4% учнів звертаються по допомогу до батьків, коли виконують домашні завдання.

Також у батьків була можливість зазначити, які предмети викладаються на кращому рівні, і виділити вчителя, який є взірцем у викладанні онлайн-уроків для дітей.

До того ж батьки ставили оцінки за організацію дистанційного навчання. 10,9% поставили “12”, 8,2% – “11”, 21% – 10. Утім, школа визнає, що були й низькі бали. Так, освітній заклад дослідив прчиини й налагодив комунікацію з батьками.

Якою платформою користуватися для електронних щоденника й журналу

У спеціалізованій школі №304 створили електронний журнал та щоденник у “Атомс” для 5–11 класів (сервіс безплатний для комунальних і державних шкіл). Електронний журнал та щоденник забезпечують прозорість і відкритість освітнього процесу: домашні завдання, успішність, відвідуваність, повідомлення.

А ще адміністрація школи і класні керівники можуть бачити залученість батьків в освітній процес. Також вона може перевірити електронний журнал і відстежити, як швидко виправлені зауваження, а ще – відвідати урок і надати методичні рекомендації учителю.

До того ж у школі користуються корпоративним аккаунтом Google, у якому планують і проводять онлайн-наради, педагогічні ради, комплектацію педколективу, проводять засідання методичних об’єднань, спільно працюють над документами, звітами, корисні посилання на методичні заходи. Viber, кажуть, залишився для смайликів і привітань.

Метод підтримки й мотивації учнів

Учителька скучила за відповідями біля дошки своїх учнів 5–6 класів: коли вони міркували, помилялися, сперечалися, раділи, засмучувалися тощо. Так, вона вирішила, що учні можуть надсилати їй відеовідповідь на завдання зі своїми роздумами й міркуваннями.

Так, пише, можна не лише перевірити розв’язання математичних завдань, а й почути думки учнів. Натомість учителька записує відеовідгуки, у яких хвалить дітей і звертає увагу на їхні помилки. За творчі завдання та відеовідповіді учні отримують умовну оцінку “драйвушку”. Певна кількість драйвушок = додатковому високому балу.

Ще один сервіс для дистанційного навчання

Classdojo – це сервіс, який допоможе зімітувати шкільне середовище вдома. Він зроблений для кращої комунікації батьків, вчителів та дітей.

Програма розроблена, щоби максимально зацікавити дітей молодшого й середнього шкільного віку. Для кожного учня є анімована аватарка – вона радіє, коли отримує похвалу від учителя, і сумує, коли ставлять негативну оцінку.

Реєстрація проста – у відповідних графах потрібно вказати свої ім’я, електронну пошту та пароль для входу. Після цього можна відразу починати роботу.

Налаштування класу відбувається в 4 етапи:

  • створення класної кімнати з назвою;
  • додавання учнів;
  • налаштування заохочувальних та “покаральних” бейджів – ви можете вибирати із запропонованого переліку або ж додати свої;
  • відправка кодів учням.

Класів можна створювати скільки завгодно, це займе не більше п’яти хвилин. У вкладці “Portfolios” можна давати учням завдання. Журнал Class Dojo автоматично генерує статистику прогресу кожного учня і всього класу для обраного періоду – день, тиждень, місяць, весь час, або можна задати свій період. У вкладці статистики можна відстежувати й відвідуваність. Усі зібрані сервісом дані візуалізуються у вигляді графіка або вивантажуються в таблицю.

У вкладці Messages можна миттєво відправити повідомлення цілій групі адресатів: наприклад, нагадати учням про домашнє завдання або сповістити батьків про збори. Отримані кожним учнем оцінки оновлюються і в акаунті їхніх батьків, тому вчителю не потрібно додатково повідомляти їм про успішність їхньої дитини; зате можна написати й відправити батькам додаткові рекомендації або коментарі, що виникли під час уроку.

Батькам треба надіслати вчителю свою електронну пошту. На неї приходить лист із посиланням-запрошенням. Отримали – переходьте й підтвердіть, чи саме ви є одним із батьків Петрика або Марічки. Потім заповніть коротку форму реєстрації й переходьте на свій профіль. Там отримуєте:

  • загальну інформацію від вчителя, яку можна коментувати;
  • надсилати особисті повідомлення вчителю;
  • переглянути інформацію про учня – як він працює, як його оцінюють.

Сервіс простий у користуванні, є описи до кожної функції. Користування безплатне. Про ще 3 сервіси та інструкції в картинках можна прочитати тут.

 

Антибулер Антон Макаренко: 20 цитат класика світової педагогіки

 ЮНЕСКО понад 30 років тому визнала Антона Макаренка одним із чотирьох найбільш знакових авторів, що сформували спосіб педагогічного мислення у XX столітті. Його ім’я ставлять на рівні з Марією Монтессорі, Джоном Дьюї та Георгом Кершенштейнером. Та чомусь мудрі думки авторства Макаренка українці згадують не так часто. «Освіторія» вирішила це виправити та зібрала 20 крутих і актуальних нині цитат прямолінійного, метафоричного та спостережливого педагога.

Правила виховання та сімейного життя за Антоном Макаренком

Жодну справу не зробиш добре, якщо невідомо, чого хочеш досягти.

Виховання дітей — це легка справа. Але тільки якщо вона дається у процесі здорового, спокійного, веселого життя, а не через вимотування нервів. Я якраз бачив завжди: там, де виховання проходить без напруження, там воно вдається.

Яка дитина в грі — такою багато в чому буде в роботі, коли виросте.

Якщо з людини не вимагати багато, то й не отримаєш від неї більшого.

Не думайте, що виховуєте дитину лише тоді, коли з нею розмовляєте, повчаєте чи щось наказуєте їй. Ви дитину виховуєте в кожну мить вашого життя. Найменші зміни в тоні мовлення дитина бачить чи відчуває, всі відтінки ваших думок доходять до неї невидимими шляхами, ви їх не помічаєте.

Дівчат маємо навчати більшій повазі до себе, до своєї жіночої гордості.

У хорошій родині покарань ніколи не буває. І це — наймудріший шлях сімейного виховання.

Виховують усі: люди, речі, явища. Але перш за все і найдовше — люди. З них на першому місці — батьки й педагоги.

Перш ніж ви почнете виховувати своїх дітей, перевірте власну поведінку.

Точний режим дитячого дня — абсолютно необхідна умова для виховання. Звичка до точного часу — це звичка до чітких вимог до самого себе.

Найперша й найважливіша порада для будь-якого покоління батьків: головне багатство дитини — час, коли ви сміялись чи плакали разом. Ви скажете: «Це ж прописна істина у справі виховання!» Все ж дітям і батькам іноді буває складно БУТИ РАЗОМ, а не просто поряд.

Хочете забруднити душу вашої дитини? Тоді ні в чому їй не відмовляйте. І з часом зрозумієте, що зрощуєте не людину, а кривеньке дерево.

Чому в технічних вузах ми вивчаємо опір металів, а в педагогічних не вивчаємо опір особистості, коли її починають виховувати? Адже ні для кого не секрет: такий супротив ще й як існує.

 

 

 

 

 

Комментариев нет:

Отправить комментарий