среда, 11 апреля 2018 г.

Стаємо кращими: 7 порад педагогам від психолога

Вихователі та педагоги стають для дітей цілим світом, адже іноді з ними вони проводять більше часу, ніж зі своїми батьками. Тому дуже важливо – стати для дитини не просто вчителем і наставником, а й другом, якому можна довіряти.
НЕ ОБРАЖАЙТЕЯкщо дитина вас не зрозуміла або не змогла впоратися із завданням, не лайте її і, тим більше, – не використовуйте образливі слова. Педагогічний авторитет – не аргумент. Пам’ятайте, що це тільки зараз дитина вміє і знає менше, ніж ви. Але вона виросте і в чомусь буде розумнішою і досвідченішою за вас.

НЕ ОБМЕЖУЙТЕСЬ ТЕОРІЄЮВажливо – не тільки розповісти і пояснити, а й продемонструвати. Наочність – важлива складова успішного сприйняття інформації.
НЕ РУБАЙТЕ ЗГАРЯЧУПерш ніж «вичитувати» дитину, яка вона недотепа, спробуйте зрозуміти, чому у неї щось не виходить. Не нервуйте самі і не засмучуйте дитину. Якщо зараз вам вдасться докопатися до причин невдачі і разом з дитиною її вирішити – ви їй дуже допоможете. І не тільки в даний момент – побачивши, що з труднощами можна справитися, ви вселите в дитину оптимізм.
НЕ ПОРІВНЮЙТЕНе потрібно порівнювати дитину з іншими дітьми, підкреслюючи, що хтось краще. Визнайте за дитиною право на індивідуальність, право бути іншою.
Хвалити потрібно кожного за його досягнення, і бажано при всіх, а ось критикувати – наодинці і делікатно. Деякі діти дуже вразливі, і необережне слово педагога, який є авторитетом і прикладом, може глибоко зачепити.
НЕ ЗВИНУВАЧУЙТЕЯкщо у вас виникли труднощі при спілкуванні з дитиною, не робіть її «без вини винуватою». Серед вас дорослий – саме педагог, тому спробуйте зрозуміти, у чому причина непорозуміння. Недолік уваги, різний спосіб мислення і сприйняття реальності – все це потрібно враховувати. А можливо, справа у вас самих? Намагайтеся бути максимально терплячими і розуміючими.
НЕ ВЧІТЬ, А МОТИВУЙТЕ ВЧИТИСЯПам’ятайте про те, що головне – не стільки навчити чогось, скільки зробити так, щоб дитина захотіла навчитися. Підтримувати в ній інтерес і прагнення до пізнання нового. Не підносьте істину, а стимулюйте знайти її.
НЕ ВИХОВУЙТЕ В ДІТЯХ СТРАХ ПЕРЕД ПОМИЛКАМИУ дитини не повинно бути панічного страху перед помилками. Адже без них неможливо навчитися чомусь новому. Дитина не повинна боятися зробити щось не так, в майбутньому це може привести до втрати ініціативності і активності.

Комментариев нет:

Отправить комментарий