понедельник, 30 марта 2020 г.

 ЦІКАВИЙ  ДОСВІД 

О. Пасічник: шість стратегій ефективного навчання


Автор: Оксана Пасічник, вчителька інформатики, ліцей "Сихівський".
Здається, потрошку починає кристалізуватись розуміння, що проблема дистанційного навчання - далеко не в технологіях (хоча без них - нікуди і ніяк, звісно).
Отож, як на мене, то основна проблема - у недостатньому розумінні того, що навчити неможливо, можливо лише навчитиСЯ. І в тому, що прочитати наданий текст чи прослухати наданий відео-урок - це дуже мало для того, щоб зрозуміти його зміст, і мізерно для того, щоб опанувати подану там інформацію (тобто навчитися).
Думаю, що інформація про те, ЯК ВЧИТИСЯ, стає все актуальнішою. Тому, 6 стратегій ефективного навчання звідси.
1) Розподіл у часі - варто розподіляти навчальну діяльність відносно рівномірно: не 1 день перед заліком намагатись опрацювати всі теми, а поступово, щотижня/щодня по невеликій порції. При цьому слід постійно повторювати/актуалізувати попередній матеріал після перерв. Причому пригадувати матеріал різної давності, закріплюючи його таким чином. Дуже важливо не просто перечитувати/переглядати повторно, а пригадувати (хоча про це - далі більше). Вам буде здаватись, що так складніше, ніж сісти і за 1 раз все вивчити. Це справді складніше, але лише так ви вивчите. За 1 раз - це відома стратегія «завчив-здав-забув», і саме так вона працює, у результаті – «забув». Якщо це не є метою - то доведеться вчитиСЯ з розподілом у часі. Тому розпорядок дня, і довше стратегічне планування відповідно до поставлених цілей - дуже важливі.
2) Пригадування - потрібно не перечитувати/переглядати матеріал повторно, а намагатись пригадати. А тоді звірити - чи правильно виходить. Як звірити? Можна проходити тести (classtime і learningapps в поміч). Щоб перевіряти себе, можна створювати флеш-картки (спробуйте quizlet і studystack). Коли переконались, що вже вивчили - відкладайте картку в іншу купочку і зосереджуйтесь на тих, що залишились. Для експерименту можете спробувати фіксувати, скільки карток вивчили з 1 разу, 2, 3, 4 - і повірте, цих разів буде менше, ніж ви собі думаєте на початку.
3) Заглиблення - читаючи/дивлячись відео, постійно аналізуйте, як це пов'язано з тим, що ви вже знаєте. Якщо не знаєте - читаєте попередній параграф, словник, питаєте гугл, вікіпедію. Рухатись далі не варто, поки не розумієте змісту поточного матеріалу. Шукайте спільне та відмінне, обговорюйте з іншими, знаходьте аналогії, пояснюйте вивчене кому-небудь (можна навіть іграшковій качечці). Ваша мета: пояснити матеріал без нотаток і підказок.
4) Переплетення - не «зависайте» над одним предметом/завданням/темою надто довго. Варто перемикатись між діяльностями, і взагалі - способами мислення. Тільки не надто часто - метод «помідора» тут в поміч. Пробуйте чергувати зосередженість та розсіяну увагу, вивчення різних предметів та різних видів завдань: точні задачі та творчі проекти.
5) Конкретні приклади - не просто читайте/слухайте, а шукайте приклади. Якщо в підручнику/уроці вже є приклади/ілюстрації, то шукайте власні. Прикладами можна ділитись. Наприклад, на дошці padlet. Шукайте, «чим то знадобиться в житті». А вчителі - показуйте ці зв'язки і збагачуйте скарбничку прикладів застосування, зокрема для тих, хто сам ще цього побачити не може.
6) Подвійне кодування - отриману інформацію потрібно зафіксувати в іншій формі, ніж отримали. Тобто почули/прочитали: зробіть конспект (це окреме вміння - не переписати!), таблицю, схему, інфографіку (canva та інші). Тренуйтесь і робити зворотнє - будувати зв'язну розповідь за цими графічними образами.
Ось це все і називається ВЧИТИСЬ! Насправді, неважливо: дистанційно чи ні.

Комментариев нет:

Отправить комментарий