понедельник, 5 февраля 2018 г.


Пізнай себе:

Піраміда Ділтса: чому ви маєте, то що маєте

Зізнайтеся, Ви іноді ставите питанням «Чому я живу так, як живу?» Або «Чому я маю те, що маю?»
Якщо так - сьогодні я хочу поділитися з Вами відповіддю на це питання і розповісти Вам про піраміду Ділтса. Щонайменше, про те, як я її розумію і як використовую для себе і своїх клієнтів.
Роберт Дилтс, один з найбільш відомих експертів-розробників в нейро-лінгвістичному програмуванні (особисто я ніжно люблю його за розробки для письменників і журналістів), запропонував зручну для опису Вашому житті модель у вигляді піраміди.
Особливість моделі в тому, що для кожного з рівнів піраміди відповідь на питання «Чому це так?» Лежить на один рівень вище.
Нижній рівень піраміди, рівень Вашого побуту, Вашої повсякденності, відповідає на питання «Що я маю?» Це стосується і Ваших фінансів, і Вашої роботи або бізнесу, і Вашого будинку, Вашої сім'ї, Вашого кола спілкування і т.п.

Якщо ж Ви запитаєте «Чому я маю те, що маю?», За відповіддю доведеться звернутися на другий рівень, де знаходяться Ваші дії. Цей рівень відповідає на питання «Що я роблю?» - і очевидно, що від того, що Ви робите день у день, дуже сильно залежить те, що Ви маєте на результаті.
Якщо задатися питанням «Чому я роблю те, що роблю?», Відповідь буде лежати на третьому рівні, рівні стратегії. Цей рівень відповідає на питання «Як я вибираю?» - а вже від того, як Ви приймаєте рішення, як робите свій вибір, якою стратегією керуєтеся ( «прагнути до більшого» або «не напружуватися», «жити сьогоднішнім днем» або «планувати на роки »тощо), залежить те, як Ви будете діяти в кожній конкретній ситуації.
Наприклад, чи станете Ви, повернувшись додому з роботи, читати спеціальну літературу, займатися спортом - або пити пиво перед телевізором. Або будете Ви на роботі пропонувати нові проекти і брати за них відповідальність - або ж будете з усіх сил намагатися робити тільки звичну і зрозумілу роботу
Якщо ж запитати себе, «Чому я вибираю те, що вибираю?», То доведеться піднятися ще на один рівень піраміди Ділтса, щоб отримати відповідь.
На четвертому поверсі знаходяться Ваші переконання, він відповідає на питання «У що я вірю?» І тут вже зрозуміло, що якщо Ви вірите, ніби знайти хорошу роботу можна тільки по блату, Ви не дуже будете старатися з навчанням. А якщо Ви переконані, що наполегливість перемагає будь-які перешкоди - очевидно, що якщо щось не виходить, для Вас буде природно повторити спробу ще раз, і ще, і знову ...
Ну а якщо Ви запитаєте «Чому я вірю в те, у що вірю?», Розібратися в цьому допоможе п'ятий рівень піраміди, що відповідає за самосвідомість і самоідентифікацію. Він відповідає на питання «Хто я такий?» - а від відповіді на це питання багато в чому залежать Ваші переконання. Очевидно, що у людини, яка говорить «Я нездара і нікому не потрібний невдаха» і у людини, який говорить «Я геній і народжений, щоб домогтися успіху», картини світу будуть зовсім різні.
Нарешті, останній рівень піраміди - це рівень місії, рівень сенсу життя. Він відповідає, як нескладно здогадатися, на питання «Навіщо я живу?» На мій погляд, цей рівень доступний тільки людям релігійним, оскільки він передбачає, що зміст Вашого життя лежить поза самого життя і призначається кимось з боку, а не Вами.
Піраміда Ділтса: чому ви маєте те, що маєте
Навіщо Вам знати про піраміду Ділтса? По-перше, вона дозволяє краще зрозуміти, чому Ви живете так, як живете, і чому маєте те, що маєте - дозволяє провести експрес-аналіз власного життя. А по-друге, вона дозволяє зрозуміти, що саме треба змінити у Вашому житті, щоб отримати на виході інший, більш радує Вас результат - а для цього потрібно піднятися на рівень (або більше) вгору по піраміді.
Як свідчить один з принципів системного аналізу, «проблема зазвичай не може бути вирішена на тому рівні, на якому вона поставлена»
Якщо Вас не влаштовує те, що у Вас є, будь то оточення або фінанси - модель Ділтса покаже, що треба міняти Ваші дії. Якщо начебто правильні дії не призводять до потрібного результату - потрібно міняти стратегію в цілому. Якщо незрозуміло, куди міняти стратегію - значить, треба покопатися в своїх переконаннях, щось з ними не так. І т.п.
Ну як, леді і джентльмени - зараз, коли Ви доклали модель Ділтса до себе, чи побачили Ви, в яких місцях пробуксовувала Ваше життя, і що потрібно робити, щоб вона перестала буксувати?

Комментариев нет:

Отправить комментарий